Netizen Turkey Hoş Geldiniz!

Netizen Forum, Türkiye'nin en iyi k-pop forumu. KPOP haberleri, Kore-Türk Dostluk Forum, K-POP Magazin, Tartışmalar, Son Çıkanlar ve dahası.

Kayıt Ol

Youtube İzlenmeleri Satın Alan Kız Grupları

bilibili88

Fanbase Starter
Katılım
12 May 2023
Mesajlar
873
Tepki
3,910
Puan
90
Orijinal başlık: 2023 Top 10 Kız Gruplarının Reklamlar Dışındaki İzlenmeleri

Bir video ne kadar çok reklam verirse, o kadar çok insana şarkıyı tanıtarak gerçek izlenmeleri arttırıyor. Yani reklam vermek kötü bir şey değil. Ama...

image (4).png
( Gerçek izlenmeler / Reklamlarla beraber izlenmeler)
10. NMIXX - Love Me Like This
(24.4M / 60.1M) %40'ı gerçek
9. BABYMONSTER - Dream*
(15.2M / 41.5 M) %37'si gerçek
8. DREAM CATCHER - BONVOYAGE
(27.2M / 27.2M) %100'ü gerçek
7. aespa - Spicy
(30M / 82.5M) %36'sı gerçek
6. IVE - Kitsch
(37.5M / 70.9M) %54'ü gerçek
5. Le Sserafim - Unforgiven
(38.2M / 73M) %52'si gerçek
4. (G)I-DLE - Queencard*
(45.3M / 104M) %38'i gerçek
3. TWICE - Set Me Free
(47.6M / 70.4M) %68'i gerçek
2. TWICE - Moonlight Sunrise
(67.2M / 88.4M) %76'sı gerçek
1. IVE - I AM
(72.8M / 92.9M) %78'i gerçek



1. Şaşırtıcı, reklamlar çok acınası değil mi? Neredeyse izlenmelerinin iki katı...

2. Wow... I-dle'ın nesi var
>Bu çok fazla

3. Ama bu sayılara güvenebilir miyiz?
>Bu Youtube tarafından sunulan bir liste

4.Ama biz hangi izlenmenin neye ait olduğunu nasıl biliyoruz?
>Bildiğim tek şey Dreamcatcher reklam almadı

5. YT bunları milyon izlenmenin üzerine çıktığın gibi sayıyor mu? Bu şekilde mi izlenmeleri ayırıyorlar?

6. Gerçek izlenmeleri reklam izlenmelerinden ayıran siteler yok mu..? Sanırım bu sayılar oralardan geldi

7. Yani reklamlar gerçek izlenmelerinin neredeyse iki üç katı

8. Yani reklamlarla 50m izlenme alabilirsin

9. Çok fazla para harcamış olmalılar

10. IVE baya iyi gidiyor

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

*Gidle'ın ve Baby Monster'ın doğru izlenmeleri benim yazdığım şekilde, yorumlarda okuduğum kadarıyla orijinal postu atan kişi yazım yanlışı yapmış.
Gönderi otomatik olarak birleştirildi:

Birisi izlenmelerin ne kadar organik (hem reklam hem de stream dışı) olduğunu bulmak için beğenilere bakmamız gerektiğini yazmış. Ben de mantıklı buldum.

2 hafta önce çıkan iki şarkı: Queencard 104m izlenmeye ve 1.5m beğeniye sahipken; Bite Me 27m izlenmeye ve 1.5m beğeniye sahip. Aespa'nın 1 ay önce çıkan Spicy'si ise 80m izlenme ve 1m beğeniye sahip, IVE'ın 2 ay önce çıkan I AM'i 1.4 beğeni ve 94m izlenmeye sahip. Aynı sekilde Le Sserafim'in 1 ay önce çıkan Unforgiven'ı de 1.5m beğeni ve 73m izlenmeye sahip. Bazıları bunu Aespa'nın düşük fan gücüne yorumlamış.

Ama burda da bir sorun ortaya çıkıyo çünkü fanlar yüzlerce youtube hesabı açıyorlar yani stream dışı izlenmelerin ne kadar olduğunu yine bilmek zor ama en azından reklamın etkisini.

Pannchoa yorumlarında Gidle baya tepki toplamış çünkü müzik şovlarında izlenmeler puan olarak geri dönüyor. Gidle bu comebackte sns puanları (yani izlenmelerden gelen puanlar) sayesinde baya ödül almış (ben takip etmedim yabancıların yalancısıyım).
Gönderi otomatik olarak birleştirildi:

Ay şimdi gördüm bu bilgilerin alındığı site kpop daisuki imiş. Kendi algoritmasını yazmış bu kız bu bilgilere ulaşabilmek için. Her grubun her şarkısı, toplam izlenmeleri bile var. Bir Engene olarak gurur duydum çünkü Enhypen'ın 916m izlenmesinden yalnızca 4m ila 16m arası reklammış. Bu arada başta orijinal yazarın dediği gibi reklam yapmak kötü bir şey değil. Şarkıyı tanıttığı için insanların ilgisini çekip dinlemesini sağlıyor. Sorun bunu rekor kırmak için kullanmakta. Geçtiğimiz senelerde reklam verme fiyatları yüksekmiş. Bu yıl fiyatlar %60 düşmüş. Bu yüzden son aylarda bazı grupların izlenmeleri tavan. Dreamcatcher'ı da tebrik ederim helal olsun ❣

En çok reklam alan gruplar: Aespa, Itzy, Gidle, Ateez, NCT 127, NCT Dream, Nmixx gibi gruplarmış. Soloist olarak Bambam'in izlenmelerinin yarısı reklamlardan geliyormuş. Aşırı ilgimi çekti bu konu nasıl bu zamana kadar keşfetmedim yuh yani. İstatistiklere bayılırım bir de. Yarım saattir oturdum şu kpop daisuki denen siteyi inceliyorum.

Bazılarının toplama oranları şöyle: Aespa, Ateez ve Nmixx'in toplam izlenmelerinin 5'te biri reklam, Itzy'nin 8'de biri, Billlie 3'te biri reklam. Site 2020'den itibaren ki ortalamaların daha doğru olduğunu söylemiş. O yüzden 4. Jen gruplarının sonuçları daha güvenilir. Mesela 2018 de çıkan bir şarkının ne kadar reklam alıp almadığını tahmin etmek daha zor. %88 gibi bir doğruluk oranı çıkarttıklarını vermiş. Sadece kendi algoritmasını değil youtube chartı da kullanıyormuş.

Reklam ücretlerinin %60 düşmesi sebebiyle ileride daha fazla reklam görücez.

Bir Engene olarak iyice sinirlendim çünkü Belift vere vere Hey Tayo ve Billy Poco mvlerine reklam vermiş 😭 eğer diğer başlık şarkılarına da reklam yapılsaydı insanlar şarkıyı duyup dinleyebilirdi
 
Son düzenleme:

revelimderevelim

Fanbase Starter
Katılım
10 May 2023
Mesajlar
1,923
Tepki
5,491
Puan
183
Hey tayo ve billy poco ne alaka kskxşanclsmdlckls madem rekalama giriyonuz daha mantıklı bir şey yapın. Çıkmamış grubun şarkısını niye reklam veriyolar onu da anlamadım. Sanırım tüm fandomlar artık streamden bıkmış.
 
Konu Sahibi
bilibili88

bilibili88

Fanbase Starter
Katılım
12 May 2023
Mesajlar
873
Tepki
3,910
Puan
90
Hey tayo ve billy poco ne alaka kskxşanclsmdlckls madem rekalama giriyonuz daha mantıklı bir şey yapın. Çıkmamış grubun şarkısını niye reklam veriyolar onu da anlamadım. Sanırım tüm fandomlar artık streamden bıkmış.
Büyük ihtimal şarkıyı tanıtmak için, tanıtım için neyse de bu kadar fazla olması yuh dedirtiyo yani
 

Hellobaby

Fanbase Starter
Katılım
2 Haz 2023
Mesajlar
337
Tepki
914
Puan
27
Şaşırtıcı gruplar değil aslında insanlar bu grupları bekliyor ama benim hoşuma gitmeyen bir durum var. Hybe nj se spotifydan playlist alırken herkes organik değil abartılı şişirilmiş grup derken bu kadar youtube reklamı alan gruplar için kimse bir şey demiyor. İkisi de müzik için önemli platformlar. Hatta kpop kitlesine yaş itibari ile baktığımızda youtube spotifydan daha önemli. Spotifyda ise yalnızca şarkın güzelse kpopa yabancı insanlar tarafından keşfedilirsin. Ve o insanlarda girip senin tüm şarkılarını dinlemez. Bu yüzden spoti youtube a göre daha riskli bir reklam yöntemi büyük bir grup değilsen
 
Konu Sahibi
bilibili88

bilibili88

Fanbase Starter
Katılım
12 May 2023
Mesajlar
873
Tepki
3,910
Puan
90
Her ne kadar bizimkiler reklam almıyor ,doğal izlenmeler diye sevinsem de bir yandan üzülüyorum
Çünkü muzik şovlarında YouTube izlenmelerj de önemli ve rakiplerimiz reklam aliyorken bizim almayıp 10milyonlarda kalışımız çok etkiliyor ☹️
Neyse yine de Engeneler olarak hallediyoruz ya reklam almaktan iyidir. Sonra diğer fandomların diline düşeriz filan Aman 😬
Beni de üzüyo valla. Queencard ile promolarımız synı zamana denk geldi ve belki de biz Queencard yerine ödül alabilirdik sns puanları olmasa. Şimdi fanları çıkıp aman herkes yapıyo diye savunacak ama biz yapsak topa dizerlerdi 😊
Gönderi otomatik olarak birleştirildi:

İzlenmeler bayağı fark ediyor şaka mı 24 m nerede 60 m nerede
Evet korkunç gerçekten. Aespa ve Nmixx'e bu anlamda çok şaşırdım.
Gönderi otomatik olarak birleştirildi:

Şaşırtıcı gruplar değil aslında insanlar bu grupları bekliyor ama benim hoşuma gitmeyen bir durum var. Hybe nj se spotifydan playlist alırken herkes organik değil abartılı şişirilmiş grup derken bu kadar youtube reklamı alan gruplar için kimse bir şey demiyor. İkisi de müzik için önemli platformlar. Hatta kpop kitlesine yaş itibari ile baktığımızda youtube spotifydan daha önemli. Spotifyda ise yalnızca şarkın güzelse kpopa yabancı insanlar tarafından keşfedilirsin. Ve o insanlarda girip senin tüm şarkılarını dinlemez. Bu yüzden spoti youtube a göre daha riskli bir reklam yöntemi büyük bir grup değilsen
Evet bence bu daha fazla duyulmalı ama fanlarin çok tepki göstereceğiji sanmam. Çünkü spptifyda playlisting daha zor. Şirketin bağlantıları olması lazım yani herkes bunu yapamaz. Ondan yapamayan grupların fanları ses çıkartıyo. Ama kalkıp bunun için çıkarmazlar çünkü kendi favorileri de yapıyo.
 

Hellobaby

Fanbase Starter
Katılım
2 Haz 2023
Mesajlar
337
Tepki
914
Puan
27
Beni de üzüyo valla. Queencard ile promolarımız synı zamana denk geldi ve belki de biz Queencard yerine ödül alabilirdik sns puanları olmasa. Şimdi fanları çıkıp aman herkes yapıyo diye savunacak ama biz yapsak topa dizerlerdi 😊
Gönderi otomatik olarak birleştirildi:


Evet korkunç gerçekten. Aespa ve Nmixx'e bu anlamda çok şaşırdım.
Gönderi otomatik olarak birleştirildi:


Evet bence bu daha fazla duyulmalı ama fanlarin çok tepki göstereceğiji sanmam. Çünkü spptifyda playlisting daha zor. Şirketin bağlantıları olması lazım yani herkes bunu yapamaz. Ondan yapamayan grupların fanları ses çıkartıyo. Ama kalkıp bunun için çıkarmazlar çünkü kendi favorileri de yapıyo.
Beni de üzüyo valla. Queencard ile promolarımız synı zamana denk geldi ve belki de biz Queencard yerine ödül alabilirdik sns puanları olmasa. Şimdi fanları çıkıp aman herkes yapıyo diye savunacak ama biz yapsak topa dizerlerdi 😊
Gönderi otomatik olarak birleştirildi:


Evet korkunç gerçekten. Aespa ve Nmixx'e bu anlamda çok şaşırdım.
Gönderi otomatik olarak birleştirildi:


Evet bence bu daha fazla duyulmalı ama fanlarin çok tepki göstereceğiji sanmam. Çünkü spptifyda playlisting daha zor. Şirketin bağlantıları olması lazım yani herkes bunu yapamaz. Ondan yapamayan grupların fanları ses çıkartıyo. Ama kalkıp bunun için çıkarmazlar çünkü kendi favorileri de yapıyo.
Bende daha zor olduğunu düşünüyordum ama neyi keşfetttim biliyor musun? Xg şu Japon kızlardan oluşan grubun bir şarkısı uzun süre tth listesinde kaldı. Hatta şuna hala women of pop, pop rising gibi büyük listelerde yer alıyor. Bu grubun şirketi yapıyorsa diğerleri de rahatlıkla yapar ama işte orda şarkılar dinlenebilir mi faktörü devreye giriyor. Cupid ditto hype boy gibi şarkılarda insanların kulaklarını yoracak ne rap partları ne de abartılı yüksek notaları yok. Koşarken spor yaparken dinlenebilecek şarkılar. Ama çoğu kpop şarkısında gereksiz rap partları olunca ben mesela koşu yaparken bile durup atlıyordum ya da şarkıyı değiştiriyordum
 

marin

Rookie Idol
Katılım
10 May 2023
Mesajlar
275
Tepki
761
Puan
22
Reklam verilmesini bende yanlış bulmuyorum açıkçası. Sonuçta bir tanıtım şekli. Reklam panoları, müzik şovları ve yapılan diğer promosyonlardan bir farkı yok bana göre. Tabi ki aşırıya kaçmamak kaydıyla. Fanlar deli gibi sayıları yarıştırınca şirketlerde bunu beslemek istiyor haliyle. Şarkının izlenmesi düşükse yapıştırılıyor hemen flop damgası. Şarkı güzelmiş, kötüymüş önemli değil tabi bazıları için. Yüksek izlenme mi almış ee o zaman hit şarkı. Bazen gerçekten KPOP'ı ilk takip ettiğim, o çokta kimsenin bilmediği zamana ışınlanmak istiyorum. Başarının gerçekten başarı olduğu ve bir anlamının olduğu zamanlardı. Çünkü kolayca ulaşılamayan dönüm noktaları vardı. Sayılardan çok etkilerin yarıştırıldığı ve tatlı rekabetlerin olduğu zamanlar en güzeliydi.
 
Konu Sahibi
bilibili88

bilibili88

Fanbase Starter
Katılım
12 May 2023
Mesajlar
873
Tepki
3,910
Puan
90
Bende daha zor olduğunu düşünüyordum ama neyi keşfetttim biliyor musun? Xg şu Japon kızlardan oluşan grubun bir şarkısı uzun süre tth listesinde kaldı. Hatta şuna hala women of pop, pop rising gibi büyük listelerde yer alıyor. Bu grubun şirketi yapıyorsa diğerleri de rahatlıkla yapar ama işte orda şarkılar dinlenebilir mi faktörü devreye giriyor. Cupid ditto hype boy gibi şarkılarda insanların kulaklarını yoracak ne rap partları ne de abartılı yüksek notaları yok. Koşarken spor yaparken dinlenebilecek şarkılar. Ama çoğu kpop şarkısında gereksiz rap partları olunca ben mesela koşu yaparken bile durup atlıyordum ya da şarkıyı değiştiriyordum
Zaten herkes playlisting kullanıyo. Ama belli oranda. Bazı listelere eklenmesi kolay. Kim-bop, K-Rising tarzı olanlara. Zor olan TTH tarzı listelere girmek. XG nin şirketi çok güçlü. Japonyadaki endüstriyi kontrol eden bir şirketten geliyorlar.
Gönderi otomatik olarak birleştirildi:

Bilmediğimden soruyorum skznin de var mı? Reklamların bu kadar olduğunu bilmiyordum şaşırdım
Evet var ben de denk geldim s class reklamına ama 1 haftadan önce açıklanmıyor galiba oranı.
 

Hellobaby

Fanbase Starter
Katılım
2 Haz 2023
Mesajlar
337
Tepki
914
Puan
27
Zaten herkes playlisting kullanıyo. Ama belli oranda. Bazı listelere eklenmesi kolay. Kim-bop, K-Rising tarzı olanlara. Zor olan TTH tarzı listelere girmek. XG nin şirketi çok güçlü. Japonyadaki endüstriyi kontrol eden bir şirketten geliyorlar.
Gönderi otomatik olarak birleştirildi:


Evet var ben de denk geldim s class reklamına ama 1 haftadan önce açıklanmıyor galiba oranı.
Aa ben bilinmeyen küçük bir şirket olduğunu düşünmüştüm o kızların şirketinin ilk defa senden duydum büyük olduğunu. Bana o yüzden onlar yapıyorsa dört büyük şirkette yapar gibi geldi. Ki hybe nj için bunu yapıyor ama ls txt enhypen hatta suga için bile ekletmedi o listeye. Jiminin kendi şarkısı da baya hızlı düştü tth’den. Baya bir dinlenim alıyordu normalde. Mesela omg hala var ama onun dinlenimi jiminden falan azdır
 
Konu Sahibi
bilibili88

bilibili88

Fanbase Starter
Katılım
12 May 2023
Mesajlar
873
Tepki
3,910
Puan
90
Aa ben bilinmeyen küçük bir şirket olduğunu düşünmüştüm o kızların şirketinin ilk defa senden duydum büyük olduğunu. Bana o yüzden onlar yapıyorsa dört büyük şirkette yapar gibi geldi. Ki hybe nj için bunu yapıyor ama ls txt enhypen hatta suga için bile ekletmedi o listeye. Jiminin kendi şarkısı da baya hızlı düştü tth’den. Baya bir dinlenim alıyordu normalde. Mesela omg hala var ama onun dinlenimi jiminden falan azdır
TTH icin mutlaka amerikan bir sirket lazim. HYBE'in su an %3'u falan amerikan bir sirketin g yle basliyo ama unuttum ismini simdi. Burdan Hybe gruplarina ve belki de Min HeeJin'in baglantisi daha fazlaysa yardimci oluyo olabilir. tth disinda baska onemli listelerde var. Mesela Yg de Bp icin yapiyo bunlari ama NJ gibi bir durum soz konusu degil. Abartili degil yani.
 
Üst