Ü
Üye silindi 154
Size bir film önerisiyle geldim.
(Selam nasılsınız bu arada?
Foruma girince burayı ne kadar özlediğimi fark ettim, uzun zamandır pek girmiyordum.)
Hirokazu Koreeda, benim en sevdiğim yönetmenlerden biri, bütün filmlerini tüketmişimdir ve yeni filmi Monster daha duyurulduğunda baya bir heyecanlanıp sevinmiştim.
Bu ayın başında Monster'ı izleme şansı buldum ve tek kelime ile bayıldımm.
Kısacık konusuna bakarsak:
Biz Minato'ya neler olduğunu üç farklı bakış açısından anlamaya çalışıyoruz. Filmin asıl olayı da bu bakış açıları, çok iyi bir hikaye anlatıcılığı var filmin bu anlamda.
Bence bundan daha fazla bilgi filmden alınacak verimi baltalar, ne kadar az şey bilerek başlarsanız filmden o kadar keyif alırsınız.
- Duygu yoğunuyla, karakter gelişimiyle, müzikleriyle, oyuncuklarıyla, yavaş ve sakin temposuyla son zamanlarda en beğendiğim film oldu.
- Biraz 2022 yapımı Close ve Bridge to Terabithia vibeı veren bir film.
- Olaylara bakış açımızın ve onları algılayışımızın ne kadar hassas, kolayca yönlendirilebilir olduğunu gösteren bir yapısı var. Doğru bildiğin şey yanlış olabilir ya da yanlış bildiğin şey doğru olabilir, gözünle görüp bir yargıda bulunduğun şey bile gördüğünden öte bambaşka bir şey olabilir.
- Yetişkinlerin dünyasının ve çocukların dünyasının nasıl birbirinden farklı olduğunu oldukça başarılı bir şekilde gösteriyor. Bir çocuğu bir yetişkin olarak anlamak istediğimizde, bazen o yetişkin bakış açımız yeterli olmuyor, o çocuğun dünyasını anlayıp onun gibi görmemiz gerekiyor.
- Toplum baskısı, zorbalık, duygusal ve fiziksel şiddet ve daha birçok konuyu irdeliyor ve düşündürtüyor, bir anlamda eğitiyor da.
- Topluma yerleşmiş bazı şakalar, norm haline gelmiş bazı düşünceler ve dayatmalar başkalarının cehennemine dönüşebilir ve kendilerini birer yaratık, canavar olarak olarak görmelerine sebep olabilir.
- Birçok ailenin çocuklarını tanımadıkları gerçeğine de değiniyor. Birçok aile çocuğunu aslında tanımıyor, bazıları tanımak istedikleri kişiyi görüyor veya yeterince tanımak için uğraşmıyorlar.
- Filmin hem adı olan hem de film içinde sık sık geçen "canavar" metaforunun seyirciye sorgulatılması, bunun üzerine teoriler üretilmesi hoşuma gitti.
(Selam nasılsınız bu arada?
Foruma girince burayı ne kadar özlediğimi fark ettim, uzun zamandır pek girmiyordum.)
MONSTER (2023)
Hirokazu Koreeda, benim en sevdiğim yönetmenlerden biri, bütün filmlerini tüketmişimdir ve yeni filmi Monster daha duyurulduğunda baya bir heyecanlanıp sevinmiştim.
Bu ayın başında Monster'ı izleme şansı buldum ve tek kelime ile bayıldımm.
Kısacık konusuna bakarsak:
Saori, oğlu Minato'yu tek başına büyütmeye çalışan bekar bir annedir. Oğluyla birlikte gayet normal ve sıkıntısız bir yaşam sürdürüyor gibidir.
Ancak son zamanlarda oğlunun çok tuhaf davranışlar sergilediğini fark eder ve bunun peşine düşüp araştırmaya başlar.
Biz Minato'ya neler olduğunu üç farklı bakış açısından anlamaya çalışıyoruz. Filmin asıl olayı da bu bakış açıları, çok iyi bir hikaye anlatıcılığı var filmin bu anlamda.
Bence bundan daha fazla bilgi filmden alınacak verimi baltalar, ne kadar az şey bilerek başlarsanız filmden o kadar keyif alırsınız.
- Duygu yoğunuyla, karakter gelişimiyle, müzikleriyle, oyuncuklarıyla, yavaş ve sakin temposuyla son zamanlarda en beğendiğim film oldu.
- Biraz 2022 yapımı Close ve Bridge to Terabithia vibeı veren bir film.
- Olaylara bakış açımızın ve onları algılayışımızın ne kadar hassas, kolayca yönlendirilebilir olduğunu gösteren bir yapısı var. Doğru bildiğin şey yanlış olabilir ya da yanlış bildiğin şey doğru olabilir, gözünle görüp bir yargıda bulunduğun şey bile gördüğünden öte bambaşka bir şey olabilir.
- Yetişkinlerin dünyasının ve çocukların dünyasının nasıl birbirinden farklı olduğunu oldukça başarılı bir şekilde gösteriyor. Bir çocuğu bir yetişkin olarak anlamak istediğimizde, bazen o yetişkin bakış açımız yeterli olmuyor, o çocuğun dünyasını anlayıp onun gibi görmemiz gerekiyor.
- Toplum baskısı, zorbalık, duygusal ve fiziksel şiddet ve daha birçok konuyu irdeliyor ve düşündürtüyor, bir anlamda eğitiyor da.
- Topluma yerleşmiş bazı şakalar, norm haline gelmiş bazı düşünceler ve dayatmalar başkalarının cehennemine dönüşebilir ve kendilerini birer yaratık, canavar olarak olarak görmelerine sebep olabilir.
- Birçok ailenin çocuklarını tanımadıkları gerçeğine de değiniyor. Birçok aile çocuğunu aslında tanımıyor, bazıları tanımak istedikleri kişiyi görüyor veya yeterince tanımak için uğraşmıyorlar.
- Filmin hem adı olan hem de film içinde sık sık geçen "canavar" metaforunun seyirciye sorgulatılması, bunun üzerine teoriler üretilmesi hoşuma gitti.
Moderatörün son düzenlenenleri: