[PANN] G-IDLE şarkılarındaki söz dağılımı çok adaletsiz?

Geri dönüş şarkısı

[PANN] G-IDLE şarkılarındaki söz dağılımı çok adaletsiz?

Albümdeki bir şarkı 

[PANN] G-IDLE şarkılarındaki söz dağılımı çok adaletsiz?

İkinci bir şarkı

Söz dağılımı gerçekten çok kötü… tüm sözleri tek bir üye alıyor.
Ana vokal Miyeon’un en az söylediği bir şarkı bile var;

Gönderi tepkisi [+458, -83]

1. [+ 396, -122] En çok sözü Jun Soyeon alacak tabi, şarkıyı besteleyip şarkı sözlerini yazan o. Erkek idollere bakarsanız şarkıyı besteleyen kişi en çok söze sahip oluyor ve herkes böyle olması gerektiğini düşünüyor. Üyeler de bununla ilgili şakalaşıyor, Jun Soyeon hakkında bir şeyler uydurmayın. Bundan önce bile sırf bu yüzden başka bir gönderi daha vardı ve Jun Soyeon aşırı nefret almıştı

2. [+279, -18] Lion’da giriş kısmını bilerek Shuhua’ya verdiler ve ‘Bbabbabba’ kısımlarını altı üye birlikte söyledi. Delirdiniz mi, Jun Soyeon ‘tüm sözleri kendime alıyorum, çok eğlenceli’ diyecek biri mi?ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ Canlı performansı izlerseniz Miyeon’un girişi yaptığını görürsünüz..ㅋㅋ Görüşünüzü paylaşabilirsiniz ama Jun Soyeon’un solo şarkı yaptığını söylemek abartı olur

3. [+254, -19] Bence Miyeon için çok kötü.. KDA’yı izlediyseniz bilirsiniz, karizmatik biri, canlı performansları stabil ama sadece 16 saniye söylüyor ㅋㅋㅋ iki yardımcı vokal ile aynı miktarda söylüyor

4. [+172, -13] Jun Soyeon şarkıyı yazan kişi ama kendine ana vokalden daha fazla söz veriyor, tabi ki sonunda ortaya çıkan şarkı daha kötü oluyor. Highlight’ta Yong-sshi kendi yaptığı şarkılarda vokallik yapmaya başlayınca şarkılar kötüleşmeye başladı. B1A4 grubunda Jinyoung Sandeul’dan daha çok söylemeye başlayınca şarkılar kötüleşti

5. [+150, -18] Bu nefret yorumu değil ve Soyeon şarkıyı yapıyorsa söz dağıtımını da o yapıyordur değil mi? “Buradan buraya kadar hepsi benim!!” mi diyor yani? Bu bence utanç verici ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

6. [+150, -172] Kendi yaptığı şarkıdaki tüm sözleri kendine alıyorsa solo çıksın daha iyi;;;;


KAYNAK: THEQOO

1. Ana vokal kim?
-> Miyeon ve Minnie

2. Jeon Soyeon şarkıyı besteliyor, rap yapıyor, vokal yapıyor, hep en çok onu duyuyoruz gibi geliyor

3. Miyeon iyi bir şarkıcı, üzülüyorum onun için;;; Shuhua ise arka dansçı gibi

4. Bunu söylediğim için özür dilerim ama keşke Jun Soyeon açgözlülüğünü biraz azaltsa. Soyeon gerçekten yetenekli ama grup şarkısı olduğunu fark etmeli…

5. Miyeon’un sözlerine bakarsanız ana vokal değil…

6. Miyeon ana vokal ama dönüş şarkısında çok az söylüyor… neden???

7. Ana vokal niye böyle? Ana vokalistin sesini dinlemek çok daha iyi.. Rapçiler rape odaklanmalı

8. Shuhua ve hayranlarına üzülüyorum

9. (G)I-DLE sadece Jeon Soyeon ve arkadaşları

10. Şirket ne yapıyor, hiç el atmıyor mu?

 

Kaynak: Knetizen & Pannchoa

124 Yorum
Beğenilenler
En Yeniler Eskiler
Inline Feedbacks
View all comments
Beyzu

“En çok sözü Jun Soyeon alacak tabi, şarkıyı besteleyip şarkı sözlerini yazan o.”
Bu ne saçma bir düşüncedir yahu. Diğer üyeler hiçbir şey yapmıyor sanki. Ciddi anlamda büyük bir haksızlık yapılıyor. Umarım düzelir bu durum.

Elif

Yazar olarak zaten telif hakkından ömürboyu, o şarkı bir yerlerde oynatıldığında, indirildiğinde, izlendiğinde para kazanacak.emeğinin karşılığını hep alıcak.bence de saçma düşünce

jeyan

oha biliyodum da bu kadar bilmiyodum bok gibi para kazandıklarının prodüktorlerinin

señorita

bence shuhua diye bir üyesi olduğunu ya unutuyor ya da kızdan nefret ediyor salkjvb hadi tittle parçalarda daha göze batan üyeleri ortaya çıkarıyordur diyelim. böyle iyi niyetli düşünelim ama b-side parçalarında bile shuhua diye biri yok xcvfghj kıza b-sidelarda bile düzgün part vermiyor, bu kadarı da çok göze batıyor. hele bu geri dönüş de maybe diye bir şarkıları vardı orada SIFIR söylüyor kız, SIFIR. zaten mini albümdü yeni 3 şarkıları var. şimdi bunlar konser turuna falan da çıkacaklar galiba bu yıl. shuhua da yanlarında arka dansçı olur artık

ACİEL

Soyeon böyle yapacaksa solo çıksaydı ya niye güzelim kızlara yazık ediyor

HelloMet

Soyeon kızları yanına zorla mı aldı da?

señorita

solo parlayamıyor malum, korede vokal ve visual olmadan gitmiyor kolay kolay o işler

If you

Sadece ben böyle düşünmüyormuşum demekki. Ilk çıktıklarında kızı çok beğendim hem görüntü hemde ses olarak ama kızı ön planda görmek çok zor şarkıda sesini bi kaç saniye ancak duyuyorsun en çok haksızlığın ona yapıldığını düşünüyorum

erin

Shuhua’nın henüz korecesi o kadar iyi değil röportajlarda bile akıcı konuşamıyor kendisine part verilse bile sahnede canlı söylerken telafuzda vb. rahat etmez unutur diye çok az kısım veriyolar bence. Saçma olan şey ise henüz Korecesi yokken çıkış yapması. Böyle yeteneğine yazık sadece dans eden güzel bir yüz…

señorita

ilk defa bir şarkıcı olan idolün korecesi iyi olmadığı için şarkı söylemediğini duyuyorum xcvbnvbnm ayrıca grup çıkış yapalı neredeyse 2 yıl olacak, bu insanların staj dönemleri de var.. bahane gibi geliyor bana… olumlu düşünmeye çalışıyorum ama şöyle de bir şey var ki bu kıza da fırsat tanınmazsa korecesini nasıl geliştirmeyi planlıyorlar? iki ucu boklu değnek misali kajdka ancak benim özellikle kendisinden bahsetme sebebim grupta en çok göze çarpan üye olmasından dolayıydı. o sorunlardan sadece bir tanesi. grubun yuqi, miyeon gibi vokalleri varken soyeon’un istisnasız her nakaratta vs vokal yapması da fazlaca göze çarpan ve çoğu zaman gereksiz duran bir şey.… Read more »

May ile

Tek yabancı Shuha değil ki Yuqi ve Minnie’de yabancı. Her grupta bu sorun var Twice Momo, Red Velvet Yeri falan o yüzden kpopta genel bir sorun bu özellikle birinin partlarının az olması.

İsimyok

Gene Yeri popüler . Momo da dansı ile popüler

señorita

evet gruplar kalabalık bu yüzden herkese eşit verilmesi imkansız zaten ama dikkatini çekerim gidle’nin bu part durumu neredeyse her cb konuşuluyor ancak red velvet ya da twice’ın partlarının bu kadar konuşulduğunu hiç görmedim ben. çünkü momoya şarkı sözü yoğunlukta verilmese bile dans solosu veriliyor, yeri kendisi sololarını yayınlayabiliyor. bir de saydığın grupların kısımlarını şirketler ayarlıyor ama gidle için öne çıkan isim soyeon. fanlar liderleri grubun şarkılarını yapıyor diye övünmesini biliyor ama… eleştirince de yok şirket de karışıyorrrmuş yok yabancı üyeymişşşş bilmem ne. ayrıca yuqi ve minnie gayet de düzgün söyleyebiliyorlar, shuhua nasıl aralarında kendini geliştiremiyor?? orası da ayrı bir tartışma… Read more »

Miyalll

Bir neverland olarak gidle ilk çıkışından beri bilirimm ilk zamanlar Soyeon nın bu part meslesine sıcak bakmiştım çünkü onun bestecisi falan oldugunu öğrendim.Fakat Uh Oh dan sonra kesinlikle fikirlerim değişti Soyeon çok yetenekli iyibi lider fakat sürekli önde durması ve parti fazla olması hem şarkı dengesini bozuyo hem üyere haksızlık oluyo.Özellikle Soyeon Soojin ağırlıkli bir part dagilımı var Minnie Yuqi de idare eder ama Shu ve Miyeon okadar az ki ve kızlarin seside çok güzel.Umarim Soyeon bir sonraki cb eleştirilere kulak verip kendini bi tık geriye çekersin cünku sen kendini çok iyi katınladın bu sektöre biraz arkadaşlarınada izin ver

Leila

Aynen.birde en çok şarkı dağılımı olan kişiler ana vokaller bile değil.biri main rapper,biri main dancer.ama main vokallerden çok partları var.ben de sinir oluyorum.en son comebackimizde hatda artık soyeona gıcık olmaya başladım.soojini severim, ama partının çok olma nedeni de bence soyeon un yakın arkadaşı olması.yoksa soyeon tek söyleyecek nerdeyse şarkıyı.son şarkımızda minnie nşn o eşsiz sesiyle saçma açılış, kapanış konışması yapar gibi partları vardı

Miyalll

Ben soojinin partinin fazla olmasinin sebebinin ilgi çekici olmasına bağlıyorumm merkez üye gibi mesala reaction ları izlediğinde herkes soojin gelince kafayı yiyo resmen djdjdslks oyüzden ilgi cekici olmasindan birazdaha önde

Bende kalsin

Fazla part ana vokallere ve lider vokallere verilir normal olarak. Merkez üye fazla part yerine giriş veya kapaniş gibi noktalarda bulunup ön planda dans eder, veya şarkının odak noktası (sarkinin ritminin yükseldiği vb.) genelde merkez üye alır. Soojin sahne karizması var ama bence sesi diğerleri kadar çekici değil, grupta farklı tonlar varken özellikle. Ve son zamanlarda g-idle şarkılarında kısım kısım sevdiğimi fark ettim. Baştan sona sarmiyor. Bunun sebebinin güzel sesli üyelerinin arkada kalması sanırım. Umarım düzelir

Artemisiaa

Soojin’in soft ve çekici bir sesi var, benim hoşuma gidiyor ama daha orantılı dağıtılmalı partlar.

ACİEL

Ben il şarkıdan itibaren zamanla düzelir diye bakıyordum ama kimse tepki göstermediği sürece Soyeon iyice saçmalamaya başladı daha da kötüye gitti ve gidle dinlemeyi bıraktım.

FOD

Soyeon kardeşim böyle yapacakdiysan solo çıksaydın boşuna grubuna nefret çekiyorsun ve üyeler arası bu mesele yüzünden grubun samimiyeti inandırıcı olmuyor pek..hadi bu kızı anlarım biraz da soojin ne alaka abi dansçı değil mi ? Nasıl vokaller in önüne geçer ? Resmen show kapasitesi daha iyi olduğu için öne almışlar 😂

111

Son çıkardıklari şarkılarda sevmediğim partlar hep Soyeon’a ait son zamanlarda rap yapışında hoşuma gitmeyen bir şeyler var neden bilmiyorum

Elif

Evet bu şarkıya rap kısmını ben de yakıştırmadım.uyuşmuyor.

111

Değil mi? Ben Lion’da da öyle hissediyorum bi kopukluk var şarkıyla uyuşmuyor

Angel

Sürekli aynı şekilde rap yapıyor ve şarkılarda hep kendine solo bir alan yaratmaya çalışıyor, cidden bu durum çok göze batıyor.

Hgs

Resmen haksızlık ve cube tarafından yapılan büyük terbiyesizlik ..soyeon anladık çok iyisin bacım lider , ana rapper ,besteci felan filan anladık da azıcık geri mi dursan artık hani biraz da diğer üyelerinde parlasin çünkü antipati topluyorsun böyle anca.. gerçekten bu grup soyeon ve soojin üzerine felan mi kuruldu ? Ana dansçı ve ana rapper nasıl ana vokal den fazla söylerler ? Ah korkunç böyle bir şeyi görüp de samimiyetlerine inanamam asla belki de bu yüzden profesyonel bir yapimcıyla çalişmalilar ortaya böyle durumların çıkmaması için

May ile

Her şeyi geçtim Oh My God’ı o kadar kötü telafuz ediyor ki Soyeon. Ağzını yaya yaya çok sinir oldum. İlk başta şarkı kötü diye düşündüm sonra Soojin’in Oh My God demesi geldi ve çok iyi söyledi gayet doğaldı. Bazı şeyler olmuyorsa çok kasmamak ve inat etmemek gerek.

bacım bak hele

bir de help me demesi… hel mı diyor resmen sdfjsk altyazı olmasa anlamıycaz

Artemisiaa

Set free kısmı bir tek bana mı garip geliyor. Saffır saffrı mı ne diyojsjs. Suffer demek istiyo sanmıştım sksjsjjds

Tıvaysdiceksiniz

Evet ben de suffer diyor sanmıştım

Xx4

Bir lider olarak bunu yapmamali ..lider fedakar olur ..tevazu sahibi , olgun ,üyelerini koruyan haklarini gözeten, gerektiginde kendinden önce onlari koyan düşünen biri olmali…lider olmak onlara despotluk yapabileceğin anlamina gelmiyor . Eger o grupta olsaydim muhtemelen fazla pasif kaliyorum düşüncesiyle hep mutsuz olurdum bu hos bir sey degil..daha cok empati daha cok tevazu gerek soyeona

ACİEL

BTS RM mesela… Bts böyle bi lidere sahip olmasa şu anki durumunda olamazdı

Xx4

Aynen bunu zaten RM i düşünerek yazmıştım 😇 benim için lider nasil olmalinin birinci örneği sonra bir de suhoyu beğeniyorum lider olarak o da mesela çok sabırlı ,üyelerine karşı yumuşak başlı ve mental olarak dayanıklı..

Loura

En azından oh my god başlık şarkısında nakarat kısmını diğer üyelere verebilirdi mesela miyeona ama yapmadı. Ayrıca luv u şarkısının yarısını soyeon söylemiş. Bu ciddi bir oran. Resmen Soyeon feat Gıdle olmuş. Eğer böyle giderse çok fazla nefret toplar.

134340

G idle çok tanımayan ve sadece Queendom da izlemiş biri olarak, “grup ilerde çatırdarsa bu kız yüzünden olur” diye düşündüğümü hatırlıyorum. Kendi kararlarında fazla inatçı biri, şuan gruptakiler dinliyor olabilir ama belli bir zamandan sonra bu durum onlara da batmaya başlayacak. Bazı durumlarda geri çekilmeyi öğrenmesi lazım. Açıkçası rap tarzı da hoşuma gitmemişti. Birazda şirketin suçu, sen yazdın al at koştur mantığında olmaması lazım.
Bunlar benim şahsi görüşlerim tabi, herkes katılmayabilir.

Hope

Çok sevdiğim bir grup ama kabul edelim isimleri ‘SOYEON ve diğerleri’ olsa daha uygun olacak.

rundevilrun

şarkıyı yazıp bestleyenin en çok line aldığı şeyine katılmıyorum. mesela exo da chanyeolün yazıp bestelediği şarkılarda hiçbir zaman en çok o söylemiyor herkesin pozisyonuna göre line dağıtılıyor. gidle’a gelirsek soyeon’ vokal+rap vermek yerine ona verilen vokal linelarını az alan üyelere verebilirler ayrıca merkez üye soyeon olduğundan hep de ön planda

inspiritholy

Bir çok grupta senin dediğin gibi Dongwoo ve Hoya’nın yazdığı bir çok şarkı var fakat hiçbir şekilde kendilerine büyük kısmı vermiyorlar.

cns

Shuhua konuk oyuncu gibi grupta. Bilmiyorum fanları olsaydım sinirden saçlarımı çekiştirirdim ben. Belki bside parçalarda durum farklıdır diyordum titlelardan farkı yokmuş söz dağılımının.

ACİEL

Benimkisi ilk görüşte aşktı ama soyeon yüzünden yarım kaldı…

cns

Valla ne biliyim grupta çok güzel değerli taşlar var ama ısrarla tek ve en değerlileri Soyeonmuş gibi davranılıyor. Bu aşırı sinir bozucu. Açıkçası gruba karşı büyük antipati beslememe sebep oluyor.

ACİEL

Benimde öyle o kadar sevdiğim üyeler olmasına rağmen fandomda olmamamın sebebi bu

cns

Benim şahsen fandomlarına girme gibi bir niyetim yok ama cidden bir grubu ya da sanatçıyı dinleyebilmem için şarkıları kötü de olsa samimiyeti hissetmem lazım. Kötü etkiliyor benim için bu olay.

Artemisiaa

“En çok sözü Jun Soyeon alacak tabi, şarkıyı besteleyip şarkı sözlerini yazan o.” Nee?? Ben yazdım en çok ben söylerim olayı olacaksa solo çıkış yapmalı. Böyle bir bakış açısı olmamalı. Şarkıyı hayrına yazmıyor da, karşılığında telifini alıyor. Grup olayı bu değil. Unpretty rap starda vs takip ediyordum gerçekten ilk çıktığında da destekliyordum ama part dağılımı felaket. Grupta o kadar vokal varken onun ekstra vokal part alması çok mu gerekli, illa istiyorsa daha az vokal yapsın. Şarkıyı soyeonla açıyorum, minnie dinliyorum birden o çıkıyor, soojin giriyor sonra o çıkıyor, nakarat geliyor o, rap tabiki onun partı, nerdeyse kapanışıda onunla yapıcam. 🤷🏻‍♀️

Elif

Yuh daha demin diğer haberde bunu konuşuyorduuuuk.evet evet adaletsizlik var.soyeon,soojin hep şarkıların en önemli partlarını söylüyor.minnie zaten ana vokal.onu dahil etmiyorum.ama miyeonun çok güzel ,güçlü sesi var sadece nakarat kısımı denk geliyor.2 comebacktir bu aklımda.yalnız değilmişim.hatda herkesin dikkatini çekmiş ki haber bile olmuş

Elif

Soyeon rap pozisyonunda aslında ama hem rap(baya da uzun olur) hem de vokali üstleniyor.tamam vokal kısmına da dahil olabilir , ama ana vokallerden biri miyeondan daha çok partı var.ve daha güzel sesini göstereceği kısımlar yine soyeon da

Exovelvet

O kadar kalabalık bir grup da değiller ama yine de söz dağılımı çok kötü. Giriş kısmını farklı biri almalıydı Soyeon sadece rap kısmını almalıydı. Sojin Miyeon şartları değişmeliydi ve Minnie’nin söylediği bir kısmı Shuhua almalıydı

Exovelvet

Hatta girişi Sojin alsaydı ona da baya uyardı. Miyeon da komple kendi kısmı ve sojin in ikinci parttaki kısmını alırdı

Cansu

Şarkıyı yazan en çok partı mı alıyor ?

Woozi left the chat.

Gerçekler

Hani bi insanı sebebsiz yere çok seversiniz, ona bi bağlılık hissedersiniz ya işte ben de Shuhua ya karşı böyle hissediyorum. Her come back de ümitle şarkıyı açıyorum ama giderek daha da adaletsizleeşiyor sürekli soyeon soojin ikilisini dinlemek istemiyorum

If you

Aynı durumdayım belki değişir diye beklemekten yoruldum kız grupta süs gibi resmen hem o görsel güzelliğini hemde sesinin güzelliğini hiçe sayıyorlar grupta görür görmez dikkatimi çekmişti azcık görünmesine ve sesinin kısa duyulmasına rağmen hala bişey değişmemiş zaten son 2 kliplerini bu sebepten dolayı açıp izlememistim mantıklı bisey yapmışım.

ACİEL

Bilmiyorum size fazla abartı bir düşünce gibi gelebilir ama Soyeon’un güzel üyeleri kıskandığı için bilerek geri plana attığını düşünüyorum. Zamanında soyeon görünüşü yüzünden çıkış yapamamıştı ve şimdi onda böyle bir kompleks oluşmuş olabilir

123RF

soyeon’u bugüne kadar hep yetenekleriyle tanıdık evet bir kadın olarak zeki güçlü ve başarılı gerçek bir idol karakteri ama… misal veriyorum banttan yap Line ( fanları değilim ama şarkıları takip ederim ) bu üçlü grubun şarkılarda ki söz beste aranje koreografiyi üstlenen as kişiler ama baktığınızda şarkıda ki en az partları alan kişiler. ama onları biliyoruz dimi? kendini öne atmana parçalamana gerek yok. izleyici – dinleyici seni mutlaka yakalar Jung soyeon . bu kızda hoşlanmadığım şey vahşi seksi olmaya çalışması. mesela grupta en seksepalite soojin ama zorlama değil kızın sahne arkasında ki karakteride bir iç gıdıklayıcı fazla Feminen. soyeon ise… Read more »

so ya

Grubu tanımadığın o kadar belli ki Soojin asla kamera arkasında sahnedeki gibi degil genelde sessiz ve utangaç şirin Soyeonsa tamamen şirin asla havalı olmak gibi bir çabası yok konuşması bile bebek gibi ayrıca Shuhuayı bile düzgün yazamamışsın kız vlivelarda şakır şakır konusuyor mu? Güldürme beni vliveda kelimeleri her zaman mırıldanarak söylüyor ilk çıkışlarına göre kendini geliştirdi zaten linelarıda arttı çıkışlarına kıyasla her zaman italkda telfuzda zorrlandığından ve kızların ona yardım ettiğinden bahsediyor hatta queendom finalindn sonra ağlamıştı her zaman elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyor bu konuda ve Shuhuanın Soyeona hep söylediği bir söz var “Beni daha iyi bir insan… Read more »

Angel

G-idle’ı tam sevicem diyorum sonra bu aşırı göze batan part eşitsizliği gözüme çarpıyor. Cidden grup harika ama durum Soyeon ve arkadaşları olmuş durumda.

Lololol

Her seyi anladim da (pek anladim sayilmaz aslinda) Soojin in niye bu kadar cok parti var? :/

Lololol

Ben ana dansci diye biliyorum Soojin i

la cha ta

popülaritesini kullanıyorlar sanırım

ACİEL

aslında bakarsan soojin popüler değil

rundevilrun

bende anlamış değilim

JKW

Seksapalitesini kullandiklarindan göz önünde olmasini istiyorlardir belki ?

Chiron

Ya hani sesi yetersiz olanlara az verirler anlarım da gidle da Miyeon Minnie ve Yuqi ses rengi açısından birbirinden farklı, kulakları ferahlatan, muazzam sesler aşırı iyi bi kombinasyon. Soyeon cidden ayıp ediyor. Ve bu arada bir sürü muhteşem şarkı yazan besteleyen bu şarkıları kendileri söylemeden başka şarkıcılara satan ve onlara çok başarı getirten şarkıcılar da var. İlla ki sen yazdın diye sen söylemek zorunda değilsin bu biraz ego meselesi yani. Soyeon un egosunu torpulemesi lazım.

Rsm

Ben şarkıyı baya sevdim ama miyeon ve yuqi’nin seslerini daha çok duymak isterdim. Her geri dönüş hayal kırıklığı oluyor o açıdan benim için.

la cha ta

++++

Aaa

bence Gidle şarkılarındaki rap partları gereksiz şekilde uzun oluyor ve şarkıyla bütünleşmiyor başka bir şarkıya ait gibiler rap kısımları çıkarsalar ya da kısaltsalar onun yerine vokaller şarkı söylese daha güzel ve adaletli olur

ACİEL

Arkadaşlar BTS örneğinden bakarsak bazı şarkılarını RM ,Suga yapıyor ama önde olmak için vokal kısımlarını nakaratı vs almıyorlar, diğer üyelere görevlerine göre uygun ve adil bi şekilde dağıtıyorlar yani Soyeon’un şarkıyı yapması ona şarkının yarısından fazlasını söylemesi hakkını vermez bu tamamen açgözlülük, savunulacak bi tarafı yok bir an önce şirket el atmalı.

jeyan

2020 yılı için miyeonun visuali öne cıkacak ve diğer üyeler parlıyacak falan demişti demişti ama sen böyle yaparsan olmaz ki canım bir de daha yeni çıkış yapmışlar ama biz queeniz falan havasındalar biz farklıyız sektörü kuratacağız falan bu bencillikle mi? arka dansçılar bile irite ediyor beni seksi olmak için vahşi olmanıza gerek yok farklılıpınız belli oluyor bir şarkıdabir dakika söylemek ne ya yazık shu ile yeona

so ya

lion kadın gücünü anlatan bir şarki ama sen bilirsin

jeyan

artık şarkılar kabak tadı vermeye başladı evet güzel şarkılar ama lion ver2 gibi soyeona artık prodüktor olayını vermesinler bence kendini tekrarlamaya başladı alttaki melodiler bile aynı ya da ona her ne diyorsanız

so ya

kardesim dinleme o zaman madem ayni neden liondan kat kat daha cok sevildi

Hae

Ben Soyeon’un tonunda ki rap tarzını hiç beğenmiyorum ya 🥺 Soyeon Wow thing iş birliği (SM Station) yaptığında, dağılım baya adaletliydi ve rap kısmı yerine oturuyordu, kendisini öyle göstermesi de çok mümkün, zaten şarkıda ki tek rap kısmı onun istese de istemese dikkat çeker. Herkesin dediği gibi teliften hakkını alıyor, herkes yeteneğinin farkında, bu şekilde ön plana çıkıp antipati kazanacağına “gruba” odaklanılmalı. Özellikle Miyeonun vokal yeteneğinin farkedilmesini isterim..

Hope

İnsanlar blackpink’e ayrım var diye laf söylüyor ama G-Idle (ki benim çok sevdiğim bir grup) ile karşılaştırıldığında BP çok adil.

Biriii

Yine de Soyeon Jennie gibi en güzel kıyafetleri giymiyor artı olarak sadece onun promoları kabul edilmiyor ama line olarak falan Gidle baya saçmalıyor gerçekten. Jennie’de hem rap hem vokal yapıyor ama en azindan Rose ana vokalini kanıtlayabiliyor Lisa 10 15 saniye rap yapiyor bitiyor Jisoo zaten hep az line alıyor Bp’de line konusunda sıkıntı lisoo’da bence.

JKW

Arkadaşım biktim ben bu konudan ama tekrar açıklayayım en iyisi ..en iyi kiyafetleri jennie almiyor hepsi cok güzel giyiniyor dikkat edersen zaten tarz konusunda bpnin üstüne tanımam o konuda stilistleri iyi ..ama grupta herkesin imajina göre bir kiyafet tarzi var tekrar açıklamayicam zaten üyeler de grubun modacısının jennie oldugunu söylüyorlar jennie giydigi kıyafetler üzerinde kendi ilhamini da katıyor ayrıca ..bp ile ile ilgili olan bu kiyafet üzerinden “hala” gelen eleştirilere sinir oluyorum kimsenin bunu dert ettigi yok hangisi giyse bizim icin sorun degil hepsi zaten cok güzel ve jisoo lead vokal olarak gayet iyi line aliyor daha da fazlasi olursa… Read more »

ACİEL

AIIYL ve DDDD zamanlarında en güzel kıyafetleri jennie aldı siz kabul etmesinizde, sıkı bir blink olarak ben böyle düşünüyorum. Zamanında bu haksızlığı sorun etmiştim ama şu an böyle bir ayrım kalmadı. Kill this love da her şey adaletliydi. YG Jennie yi bir dönem parlatmaya çalıştı ve başardı.

ACİEL

Ben blackpink in line dağılımı konusunda hiçbir sorun görmüyorum. Üyeler pozisyonları gereği gayet adaletli bir şekilde line alıyor Jisoo ve Lisa adına hiçbir sorun yok. Sadece anadansçı -lisa- , lider dansçı -rose- gereken dans kısımlarını almıyor diyebilirim ama çok büyük bi sorun değil bu çünkü zaten 4 kişiler herkes dansta ön planda.

Lololol

Yine de keske Jisoo daha cok part ve Jennie rap parti alsa.

Hope

Jennie rap işinde aşırı iyiiii özellikle live performanslarda eğer havasındaysa sahneyi çok iyi yükseltiyor.Jisonun ise çok tatlı bir enerjisi var sahnede onu izlemek,enerjisini almak çok kolay umarım isteklerimizin olduğunu görürüz bir gün

ACİEL

Bence saçma bi şekilde Jisoo’nun adı çıkmış. Jisoo tüm şarkıyı söylese de siz line almıyor diyeceksiniz. Hatta sizin blackpink şarkılarına baktığınızı bile sanmıyorum. Vokal partlarını rose ve jisoo eşit şekilde paylaşıyor, rose ana vokal olduğu için doğal olarak azcık fazla yer alıyor.

ACİEL

Eğer Jisoo adına bir şeyi sorun edecekseniz bu line olmamalı. Jisoo visual olmasına rağmen Jennie’nin daha fazla visuallik yapmasını sorun edebilirsiniz.

Hope

KB ama visual olayı bana saçma geliyor.Bana göre Jennie daha güzel belki yada başkasına göre Rose daha güzel? Kime göre bir kural var? Jennie çok güzel ve havası olan bir koz bu yüzden de markalara,modellere çok yakışıyor.Evet jisoo da çok güzel ama Koreliler dahil birçok kişi jennie’nin havasını seviyor koz istediği kadar laf yesin markalar onu seviyor.Eşit lime alma olayına katılıyorum bence de jisoo geri planda kalmıyor.

ACİEL

Evet söylediğine katılıyorum bu gruplardaki visual olayı tamamen saçmalık. Korelilerin tek bir tip güzellik anlayışı var ve sadece ona uyan kişileri visual yapıyorlar. Jisoo tam olarak korelilerin istediği bir görünüşe sahip ama YG bunu yeteri kadar kullanamıyor demek istiyorum. Yoksa bende hiç anlamlandıramıyorum, güzellik kişiye göre değişir tek bi kalıba sığdırılamaz. Jennie çok güzel ve güçlü bir aurası var ve zaten fazlasıyla iş birliği alıyor.

Hope

Aşkında jisoo hakkında görselliğiyle ilgili haberleri hep görüyorum ben.Ayrıca orijinal netizen sitesi hep Jennie ile ilgili haberleri çevirdiği için sanki hep Jennie konuşuluyormuş gibi oluyor ama 4 üye ile ilgili de haberler oluyor.Sadece jennie negatif yorumu çok aldığı için doğal olarak kaos ortamını seviyorlar.Hoş albüm/comeback yok ortada haber olsa ne olur,kim ne giymiş ne paylaşmış haberleri de baydı herkesi.Ancak coachella performansına bakıp ağlarız.Kıyafet konusunda evet Jennie’ye özenildiği zamanlar oldu ama diğer kızların daha güzel olduğu zamanlar da oldu ve ayrıca Jennie’nin moda konusunda ayrı bir Özen’i olduğu da doğru bence kendisi de ayrı bir özen gösteriyordu tabi bu ne kadar… Read more »

ACİEL

benimde tek istediğim bir comeback…

JKW

Aynen şuan bir CB ve full albüm için her şeyimi verirdim kızlar çalışıyor ama yg gine bize full albüm vermeyecek bu sefer de virüs bahanesiyle ..off virüs herkesi es geçti bize vurdu yemin ediyorum ..BP Kore odaklı olsaydı albümü çoktan çıkardı ama global odaklı olduğu için hep uygun zaman ve ortam kolluyor yg ..sonunda da bize hep beklemek düşüyor maalesef..halbuki söz verdiği gibi kasımda ikinci CB i yapsaydı bu zamana kalmazdık ..YG bp konusunda ya aşırı titiz ya da fazla rahat nasıl olsa ne versek rekor kırarlar diye …

Kdlfşsşdş

Emin ol Jisoo adam gibi bir part alsa oh be sonunda deriz. Almadığı için almıyor diyoruz. 4 kişilik bir grup elbette partı çok görünüyor ama diğer üyelerle karşılaştırıldığında hep geri planda olan Jisoo bunu göremeyecek kadar kör olamazsınız.

!!!bye

sirketle karar veriyorlar diyenleriniz var ama uyelere uyan sarkı yapabilirler?? soyeon kendine uyacak sekilde yapıyor acıkcası %50 diger uyeler acısından inanılmaz kotu bir durum?? saka gibi lol

If you

Grubu en baştan beri takip ediyordum Shuhua’nı çok geri planda kaldığını farkettim belki dedim biraz değiştirirler diye bekledim ama yok grupta 2 kisi varmış gerisi sırf grubun kişi sayısı tamamlasın diye konmuş gibi birisi çok popüler olabilir ama bu yüzden de böyle davranmak çok doğru değil alanında ki şeyle öne çıkar vokalse vokal rapse rap dansa dans son 2 kliplerini izlememistim ama bisey kaybetmemisim demekki hala aynı mantıkta devam ediyor.

la cha ta

3. [+254, -19] Bence Miyeon için çok kötü.. KDA’yı izlediyseniz bilirsiniz, karizmatik biri, canlı performansları stabil ama sadece 16 saniye söylüyor ㅋㅋㅋ iki yardımcı vokal ile aynı miktarda söylüyor
Shuhua ve Yuqi için de…Yani bu cbde bu üyelere daha çok haksızlık var

Lololol

Cidden keske miyeon daha cok soylese.Ama acikcasi linc yiyebilirim ama Shuhua bence vokalini biraz daha gelistirmeli ona sarkilarda az yer verilmesinin nedeni vokalinin diger uyelere gore biraz daha az gelismis olmasi.Ama su sarki sozunu o yaziyo tabi fazla alsin olayi garip geldi.Kimin sesi konsepte uyuyosa onun o sarkida daha cok soylemesi daha mantikli.Ama Soyeonun surdan suraya kadar ben soylicem dedigini sanmiyorum bence soz dagilimini sirket ayarliyodur.

Betüş

Hele şükür mantıklı konuşan biri. Cidden böyle düşünüyorum

Gerçekler

Shuhua’nın vokal yeteneği gayet iyi söylediği ingilizce şarkıları dinlersen sesinden büyülenebilirsin, sadece korece söylemekte zorlanıyor ama kendini geliştirdi bile. Bu kadar geri plana atılmasının mantıklı bir açıklaması olamaz, küçük yaşta ailesinden ayrılıp bambaşka bir ülkeye arka dansçı olmak için gelmedi. Ve evet söz dağılımını soyeon yapıyor.

la cha ta

Ana vokal Miyeon’un en az söylediği bir şarkı bile var.Soyeon a bayılsam bile YuqiMiyeon,Shuhua üçlüsü onun bazı linelarını almalı.Yuqi ye rap verin ve Soyeon un bazı partlarını çıkarın…

mert

Öyle bir şey yok bu arada SHINee’de Jonghyun’un yazdığı şarkılarda çoğunlukla Taemini Onew’i Key’i ön plana çıkarıyor visual olarakta Minho’yu rap yaptıgı için kendisi arka vokal yaptıgı için çok fazla line ı oldugu gözükebilir ama onun neredeyse yarısında söylüyordu şarkıyı

Mel

1. [+ 396, -122] En çok sözü Jun Soyeon alacak tabi, şarkıyı besteleyip şarkı sözlerini yazan o. Erkek idollere bakarsanız şarkıyı besteleyen kişi en çok söze sahip oluyor ve herkes böyle olması gerektiğini düşünüyor. Üyeler de bununla ilgili şakalaşıyor, Jun Soyeon hakkında bir şeyler uydurmayın. Bundan önce bile sırf bu yüzden başka bir gönderi daha vardı ve Jun Soyeon aşırı nefret almıştı Yok artık?? Erkek idollere bakıyorum rm ya da suga kendi yazıp besteledikleri çok fazla şarkıda az linea sahip. Hem bilmiyorsun hem sallıyorsun bunu ayarlamak bir kişiye düşmüyor ama rap partını uzattıkça vokallere bir şey kalmaz, rapperken vokal partlarını… Read more »

Yorum

Açıkçası bu gerçekten şok edici gruptaki ana vokalin en az söyleyenlerden biri olması yani. 4minute’de böyle bir şey yoktu. Gayoon ve Jiyoon hep en fazla söyleyenlerdi şarkılarda sadece Hyuna nakaratlarda önde oluyordu. Zaten kızların önde olma gibi bir dertleride yoktu sadece grup olarak devam etmek istiyorlardı. Cube sadece birkaç üyeye sözleşme götürünce Hyuna hariç diğer kızlar reddetti. Çünkü onlar için önemli olan 5 kişi olarak yani 4minute olarak devam etmekti.

BIKTIM

Shu hua isimli kıza cok üzülüyorum… Hep en az part en az gözüken üye…

Miyeonnn

Şaka gibi en çok line alan üyelerden biri main rapper diğeri main dancer ve ikiside sub vocal canlı şarkı versen düzgün söyleyemeyeck kişiler başlık şarkıdında ana vocal kısımları tizz kısımları almışlar hadi soyeon herşeyi yazıyon çiziyon kendinde hak buluyon ya soojin o ne yapıyooo amaa yooook o en popüler üye değilmiiii… minniede 4 cb dir tek ana vocal rezillik resmen miyeon fanları hadi 3 cb dir yutuyolardı Kendilerini ama son cb de olay fanlarıda geçti herkes omg haksızlığını konuşuyo…buna rağmen omg da en çok konuşulan farkedilen üye miyeon oldu kız orada bir parladı hala parlıyo ve korede çok farkedilmeye başlandı… Read more »

Last edited 30 gün önce by Miyeonnn
AnyOne

örnek Jennie bir şarkı yazsaydı ve Jisoo’ya çok az part verseydi Soyeon’u linçlediğiniz kadar Jennie’yi de linçler miydiniz acaba ? -_-

ArmyOnce

Kesinlikle linçlerlerdi. Blackpink antileri genellikle Jisoo stan yani antilerin bile Jisoo’ya bir sempatisi var. Jennie’ye ise nasıl saldırsak diye pusudalar. Şarkılarda Teddy Jennie’ye bu kadar part veriyor diye Jennie’yi linçliyorlar üstüne üstlük şarkıları Jennie yapıp kendine fazla part alsaydı alacağı nefretin haddi sınırı olmazdı emin ol. Blackpink anti, Blackpink eleştiri kitaplarını fazla okuyorumda kesinlikle çok fazla linç yerdi.

JenBellaShakespare

Ve ona rağmen jennie en fazla line alan üye değil asgfdaghdgah b*k atmak için çırpınıyorlae işte ne yaparsın

Neverland♡

Bir Neverland olarak bu durumdan rahatsız değilim. Yani tabiki diğer üyelere daha fazla söz verilmesini isterim. Ama Soyeon ‘un bunu kasten yaptığını düşünmüyorum. Kendini gruptaki en güzel sesli falan olarak görmüyordur heralde yani. Shuhua’ya daha fazla part verilmesi gerektiğine kesinlikle katılıyorum. Ama her grupta biraz sönük kalan daha az part verilen birileri oluyor. Ana vokallerin yerini Soyeon’un aldığını düşünmüyorum açıkçası. Miyon ve Minnie’nin yerini kimse alamaz. İstediği kadar fazla sözü olsun…

Bjack

Acaba şey olabilir mi? Shuhua yabancıya şarkıyı iyi geçiremiyor düşüncesi. Yani yabancı da olsa elbette iyi şarkı söyleyebilir ama netice aksan farklı var.. ki ben G idle’daki (gruptakileri çok tanımıyorum) bazı seslerin farklılığını hissediyorum. İçlerinden iki tanesinde farklı bi söyleyiş var bunu hissediyorum. Sanırım bu iki kişide o yabancı kişiler. Yani evet haklılar grupta en çok rapçi kız var ama şarkılarını dinleyince bana kötü gelmedi açıkcası. Demek istediğim, partların belli kısımlarını kim daha iyi geçiriyorsa ona söyletmiş olabilirler. Bu benim görüşüm. Son olarak aynı sorun Everglow’da da var ordada sanırım içlerinden bir tanesi az söylüyordu fanlar şirkete kızıyordu. Her grupta… Read more »

ACİEL

Sen grubu takip etmiyorsun belli.

Bjack

Ben grubu takip etmeden dinleyenlerdenim yani sadece şarkılarını dinliyorum. 🙂 yorumumu da ona göre yaptım zaten.

asd

comment image

hakan

Her grupta aynı durum yok mu? Yıllarca BİGBANG takip ettim yıllarca her şarkılarında en çok GD ardından Taeyang’ın partı olurdu bir şarkıda GD ve Taeyang 1 dakika ve üstü TOP o civarlar diğer 2’si 20-30 saniye söylerdi tabi arada onlarında çok söylediği şarkılar var ama BİGBANG’de 10 şarkının 8’inde GD ve Taeyang ön planda olur Bu yeteneklede şarkıyı yazan kişiylede popülerliklede alakalı bir durum illa herkese eşit dağıtılacak diye bir durum yok tabiki Taeyang gibi bir ses varken şarkının en önemli noktalarını Taeyang’ın sesinin ve yeteneğinin yanından geçemeyen Seungri söylemeyecek 😉 yakın zamana kadar uzun yıllar BİGBANG takip ettiğim için… Read more »

Leila

İyi de en güzel sesler zaten yugi,miyeon,minnie onların partı az.bigbangle tamamen farklı durum.niye böyle örnek verdin anlamadıö

...

Şarkıyı yazan daha çok söyleyebilir hakkıdır diyen gitsin solo şarkılarını dinlesin desteklediği kişinin tabi varsa eğer yoksa da boş yapmasın gözle görülür bir adaletsizlik söz konusu iken. BB üyelerinin hepsi popülerdi hepsi iyi kötü solo çıkış yapmıştı ki bu sololarda GDnin payı azımsanmayacak kadar fazladır yani bir yerden almışsa bir yerden vermiş üyelerine haliyle bu örnek anlamsız olmuş 4minute Hyuna 2ne1 CL falan desen daha mantıklı olurdu

Hata

Hyuna bile şarkılarda hiç en fazla söyleyen kişi olmadı, en çok söyleyen kişi hep Gayoon (ana vokal) ya da Jiyoon’du (vokal/rapçi)

Sıla

Abi bu gerçekten bigbang gibi değil. Taeyang’ın muhteşem vokali var değil mi Taeyang’ın söylemesi gereken vokal yerlerini seungrinin söylediğini düşün. Şarkı harika olabilecekken adaletsiz dağılım yüzünden sadece idare eder olurdu. Gidle grubunda vokalide rapide dansıda her şeyi kendisi yapan ve daha iyi yapabilecek üyeleri engelleyen bi varlık var

so ya

yettiniz be Korelilerden bir farkınız kalmamış resmen idleı son şarkılarıyla tanıyıp yıllık fanmıs gibi gereksiz duyar kasmayın ÜYELERİN HEPSİ SOYEONA AŞIK RESMEN HER ZAMAN ONA NE KADAR MİNNET DUYDUKLARINDAN BAHSEDİYORLAR VE MİYEON SON ŞARKIDA BU PARTI KENDİSİ SEÇTİĞİNİ SÖYLEDI AYRICA PART DAĞILIMLARIYLA SOYEON TEK BAŞINA İLGİLENMİYOR SENORİTADA EN ÇOK YUQI PART ALDI EN AZ PART ALANLARDAN BİRİ SOYEONDU SHUHUA ZATEN HER ZAMAN TELAFUZDA ZORLANDIĞINDAN BAHSEDİYOR VE SOYEONUN ONA NE KADAR YARFIM ETTİĞİNİ HEP DİLE GETİRİYOR BEN DE BİR NEVERLAND OLARAK MİYEONUN SESINI DAHA ÇOK DUYMAK İSTERİM TABİKİ AMA BU GRUPDA İKİ TANE ANA VOKAL VAR VE ŞARKINI HANGİSİNE DAHA ÇOK… Read more »

so ya

RESMEN BİR KÜFÜR ETMEDIĞİNİZ KALMIŞ KIZA OMG URBAN HIPHOP BIR SARKI BU KONUDA PEK BILGIM OLMASADA HIPHOPIN BIR TURU KALDI KI UYELERIN HEPSI YASINI BASINI ALMIS INSANLAR ORTADA IDDA ETTIGINIZ GIBI BIR DURUM OLSA BUNA SES CIKARTMAZLAR MI SICE NE MALSINIZ LAN

so ya

eksi yerine cevap verseniz keske baya kudurmussunuz belli

Akali

Soyeon tek başına karar vermiyor ki, açıkladılar bunu şirketten bazı yetkililerle ve 6 kişi grupça en uygun yerler kime gidebilir hep birlikte karar veriyorlar ve şirket yetkilileri daha çok soyeon’a odaklanıyor, yani yaptıkları da yanlış değil ama Miyeon bu dönüşte kendi kısımlarını kendisi seçtiğini söylemişti sözlerini çok beğendiği için, yine de umarım daha fazla part alır.

3. [+254, -19] Bence Miyeon için çok kötü.. KDA’yı izlediyseniz bilirsiniz, karizmatik biri, canlı performansları stabil ama sadece 16 saniye söylüyor ㅋㅋㅋ iki yardımcı vokal ile aynı miktarda söylüyor

ve şu yorum çok haklı

Hgs

O zaman şirket yetkilileri de yanlış yapıyor ..bu resmen yanlış bir uygulama..bir sürü kalabalık grup gördük de hiç böyle adaletsizligi onlarda görmedik açık bir şekilde grubun diğer üyeleri pasif kalıyor ya da düşüncelerini açık bir sekilde söyleyemiyor..bence grubun üyeleri arasında kimya ve denge yok soojin ve soyeon karizma ve tarz olarak ağır basıyor diğer üyeler narin kaliyor her türlü haksızlık yani ..soyeon lider olarak daha çok olgunluk ve tevazu gösterse, diğer üyelerinin haklarını gözetse çok hoş olurdu açıkçası ..çünkü liderlik böyle bir şey değil mi ? Bencillik değil

Akali

Soyeon şuan global olarak çok popüler belki Soyeon’u kullanarak şuan gruba hayran topluyolardır ve sonradan bu adaletsizlik değişecektir ¯\_(ツ)_/¯
bilmiyorum planları var mı ya da akıllarından ne geçiyor ama bunun değişmesi gerektiği şart

Lalalisa

hayır değil. diğer üyeler aşırı geri planda olmasına rağmen daha popülerler hem korede hem globalde mesela yuqi

123RF

miyeon bunu demek zorunda ama. fanla arasında bir karmaşa var ve yangına körükle gidemez ki. tabiki ben aldım diyip konuyu kapatacak. ama sence o mu aldı hangi vokal kendini göstermek istemez ki kim bu şansı teper ki ?

SonChaeyoungBenimÇileğim

soyeon un bunu kasti yaptığını düşünmüyorum hepsi partları deniyor ve en çok uyum sağlayan alıyordur produce serilerinde söz dağılımı yaptıkları gibi yani ama yine de shuhua için üzülüyorum gerçekten partı çok az

Xxbxjx

Gidle fanı olmayıp olmuş gibi yapan ve soyeon a nefret yağdiran ezikkkkkkkkkleeeerrrr🖕🖕🖕🖕🖕

Xxbxjx

Eksiler buraya

Elif

Ah yavrum, daha sen olayı anlamayacak kadar ezik kalmışsın.hiç kimse fanım demedi.fikirlerini söyledi.fanı olup, diğer üyelere haksızlık yapıldığını anlamamışsın yazık sana

Xxbxjx

İyyyyyy ezoooo

Xx4

Kimse nefret yorumu yazmamış.. herkes gayet makul bir şekilde elestirilerini ve gerçekleri yazmış..hatta fan olanlar bile yazmis bunda yanlis bir sey yok objektif olabilirsen sen de görebilirsin insanlarin neyden bahsettiğini