Benzer Yazılar

Seulgi kalıtsal hastalıklı safkan ırk kedi sahiplendiği için eleştirildi

Seulgi kalıtsal hastalıklı safkan ırk kedi sahiplendiği için eleştirildi

HABER: “Ciddi kalıtsal hastalıklar” Red Velvet Seulgi safkan ırk kedilerini gösterdiği için eleştiriliyor

KAYNAK: Money Today via Nate

1. [+2,887, -781] Çoktan doğmuş olan kedileri ne yapacağız peki? Ölmelerine izin mi vereceğiz? Zaten doğmuşlar, onlar da sevgiyi hak etmiyor mu?

2. [+2,685, -885] Ah, kafayı hayvanlara takmış insanlara katlanamıyorum ㅠㅠ lütfen kendi işinize bakın

3. [+2,198, -701] Bugünlerde her şeyden nem kapıyor insanlar.. Benim iki kedim var, kalıtsal hastalıkları olsun ya da olmasın hepsi aynı şirin kediler. Bunun nesi sinir ediyor da onu eleştiriyorsunuz? Çoktan kedileri sahiplenmiş, iyi dileklerinizi söyleyip hayatınıza devam edin.

4. [+314, -30] Seulgi gibi etkisi olan birinin bu cins kedileri büyütmesi bu cinse olan ilginin artmasına sebep olur, tüketiciler daha fazla ister, bu da daha fazla kedi çiftleştirilecek demek olur. Bu yüzden yorum yapılıyor. Sadece nefret yorumu değil. İnsanlar bu kedilerin ilaç ve tedavi gerektiren hastalıklarla geldiklerini öğrenince onları terk edecekler ve kediler acı çekecek. Petshoplarda doğan bir sürü safkan ırk var, bu yüzden doğdukları anda çok zayıf oluyorlar ㅠㅠ

5. [+237, -25] Kendi işimize bakmıyoruz gibi görünebilir ama Seulgi ünlü ve şimdi daha çok kişi bu cinsi araştıracak ve isteyecek, bu da petshoplar bu kedileri daha çok üretecek demek. Bu bir sorun değil mi? Eleştiriler haksız değil. Seulgi fotoğrafı silmeli, o kadar büyütülecek bir şey değil ㅋ

6. [+211, -19] Eleştirilere katılıyorum.. insanlar sadece ünlü olarak Seulgi’nin böyle şeyler yüklemesini istemiyor çünkü ilgi kontrolden çıkabilir;;

7. [+183, -26] Bir hayvan, sadece güzel ve şirin olması gereken bir nesne değil. Bu doğal bir ırk değil, asla doğmaması gerekiyordu, insanların zorla çiftleştirmesinden doğdu. Hayvan suistimali sadece fiziksel değil. Sorumsuzluk da bir suistimal, sırf şirin ve güzel diye hayvan alan insanlar da suistimal ediyorlar

8. [+148, -20] Tüm safkan ırklar kalıtsal hastalıklarla doğuyorlar. Scottish Fold ve Munchkin kedileri dünya veteriner dernekleri tanımıyor bile..

9. [+135, -10] Evet, zaten doğmuş olan hayvanlar sevgiyi hak ediyorlar, katılıyorum.. ama sorun şu ki insanlar bu fotoğrafı görecek ve bu cins için talep artacak, yani kediler daha çok çiftleştirilecek bu kedi için.. Bu yüzden insanlar Youtube’da ünlülerin böyle şeyler yüklemesine falan karşı. İnsanları sınırı aştıkları için suçlayacağınıza hayatları boyunca bu hastalıklarla yaşayacak kedileri niye düşünmüyorsunuz?

10. [+103, -9] Bence yorumlarda bunlardan bahsedilmesi harika. Ünlüler bu şeyler hakkında bilgilenmeli, özellikle trendleri onlar yarattıkları için. Irkın ismini arayın ve nasıl hastalıklarla doğduğunu görün. Sorun kökünden çözülmeli. Ünlüler bu yaptıklarının ciddiyetini anlamalı.

ORJİNAL NB SİTESİNDEKİ EN ÇOK BEĞENİ ALAN YORUM (YABANCI HAYRAN YORUMU)
[+226] Winner Jinu hastalıkları yüzünden terk edilmiş iki safkan ırk kediyi sahiplendi. Bence yetiştiricilerden parayla satın almak yerine bu hayvanları sahiplenmeyi cesaretlendirmek önemli. Sahiplenmeyi destekliyorsan bu iyi bir şey.

 

Kaynak: Netizenbuzz

38 Yorum
Beğenilenler
En Yeniler Eskiler
Inline Feedbacks
View all comments
Exovelvet

Korede bu çok yaygın değil mi unlu oluo cins kedisi köpeği olmayanı bulmak çok zor. Seulgi’nin kotu niyetle paylaşmadığı belli ama netizenlerin dedikleri de doğru zaten aşırı cins hayvan meraki var iyi bir örnek olmayacak.Cunku takıldıkları nokta sadece cins olacak sahiplenme olmayacak.

4lana

Keşke cins hayvanları parayla almak yerine sokakta ki hayvanları alsanız evinize.

Lia

Bu kediler sevimlilikleri için tercih edilen ve bunun için kasıtlı üretilen cins kedilerden. Her hayvanın bir cinsi var, doğada birçok tür var ama bu hayvan suni. Dolayısıyla genetik olarak çok büyük problemleri var. Sırf sevimli oldukları için ve sosyal medyada bir popülerlikleri olduğu için bu hayvanlar talep ediliyor. Bakımları da oldukça masraflı. Mesela böyle bir Scottish almak istediniz önce yüklü bir miktar para ödüyorsunuz bu bir. İkincisi kedinin hastalıklı olup olmadığının testlerini yaptiyorsunuz. Üçüncüsü özel olarak aşılarını uygulayip kediyi eve götürüyorsunuz. Ama iş bitmiyor sürekli kontrolde olmalı çünkü genetik olarak oynanmış bir tür olduğu için bağışıklıkları çok zayıf ve acı… Read more »

Lia

Sırf görsellik için genetiği ile oynanmış, ömür boyu acı çeken bir kedi almak akıl karı bir iş değil. Bu resmen işgence. Obezite ve kalp rahatsızlıkları, eklem agrilari gibi sorunlar yaşıyorlar. Çünkü yapaylar. Dileyen araştırıp görebilir. Barınaklar size muhtaç bir sürü hayvanla dolu.

Muziksever

Bu hayvanlar genetik hastalıklarından dolayi acı cekiyorlar ömür boyu.Zaten dogmus yazılmış ama doğmalarının sebebi zaten talep edilmeleri.Bilemiyorum sırf güzel ve tatlı gözüktüğü için alınmış ve o kedi hep acı içinde olacak.Yürürken bile zorlanan bir yapay bir tür.Umarım görüp begenip başkaları da almaz.

SUNMİ

Bu kedilerden üretip onlara eziyet etmeyin var olanları da güzel bir şekilde sahiplenin ve olabildiğince rahat yaşamalarını sağlayın hepsi bu

Delixx

Satın almamış ki sahiplenmiş. Ama tabi ki insanlar ünlüler alıyor deyip kendileri de alırlar

Öl de ölelim Jessica reis

4. yorumu yazanın kafasından istiyorum. İdolün camdan atlasa sen de mi ağlayacaksın? İnsanlar evcil dost edinecekse onları gerçekten dost olarak görmeli. Araştırmadan etmeden iş yapmaları ve hayvanlara kötü davranmaları onların suçu. Seulgi burada hiçbir şekilde suçlu bulunamaz.

Öl de ölelim Jessica reis

Hem kızın bu şekilde sokağa atılmış kedileri ya da bu risk ile karşı karşıya kalmış kedileri sahiplenmiş olma ihtimali de var. Belki de fotoğrafı yüklemekteki amacı bu yanlış davranışa dikkat çekmektir.

Muziksever

Sevdigi ve örnek aldığı bir kiseden görüp aynı kediden almak bence çok kolay bir iş.Idolun camdan atla dese sen de mi atlayacaksin kadar zor bir iş degil.Ayrıca sadece sevdigi idol aldigi için değil bir başkası da sırf tatlı geldigi icin de Seulgi’den görüp alabilir.

*Bu arada kullanıcı ismin de çok ironik fjfjjfjf @öldeölelimJessicareis

Öl de ölelim Jessica reis

İşte söylemek istediğim şey buydu. İnsanlar hayvan sahiplenmeyi bu kadar basit görmemeli bence. Zaten hayvanlara önem veren kişilerin de bu cins kedileri sahiplenmeyeceğini düşünüyorum. Hayvanlara önem vermeyenler hayvan sahiplenmesin bir zahmet. Ondan sonra sokağa bırakıyorlar, şiddet uyguluyorlar, ilgilenmiyorlar ve ben bu duruma çok sinirleniyorum.
*Bu arada hayat baştan sona büyük bir ironi zaten

Yeppuqi

Seulgiyi gerçekten çok seviyorum ama kesinlikle bu hayvanların üretimi durdurulmalı doğal değil, sokaklarda barınaklarda binlerce hayvan varken petshop gibi yerlerden bu cins kedileri almak gerçekten güzel bir şey değil bunu Seulgi ye demiyorum onun sahiplendiğini biliyorum tabiki ama umarım insnalar bunu trend olarak algılamaz. Hayvan canının karşılığı para alamaz bir hayvan sahibi olmak isterseniz barınaklar ve sokaklarda bir evi olmasını isteyen bir sürü canlı var. Hayvanlar sokakta yaşayamıyorlar yazın susuzluktan kışın soğuktan ölüyorlar kedi daha avcı olduğu için biraz olsun yaşar ama köpekler hiç yaşayamaz, şiddet görüyorlar, itekleniyorlar, her an başlarına birşey gelebilir araba çarpabilir daha kötüsü de olabilir daha… Read more »

selen

sanırım netizenlere ilk defa katılıyorum . ikimci falan da olabiilir bilemedim

Yerimiese

Seulgi’nin kedileri almasında üretimlerini artırmak için teşfik gibi kötü bir düşünceyle paylaştığını ya da aldığını sanmıyorum. Büyük ihtimalle çok şirin ve de bakıma çok muhtaç duydukları için aldı Seulbear 🐻 (böyle kedilerin üretimini doğru bulmuyorum)

Ahbe

Safkan sahiplenmesinde sorun yok nasıl olsa kediler doğmuş bir kere ama foto yüklemeseymiş iyiymiş gerçekten

Muziksever

Nasıl olsa doğmalarınin sebebi zaten talep edilmeleri.Talep olmadigi taktirde doğum da olmuyor.

Ahbe

İşte daha fazla talep olmasın diye paylaşmasa iyi olurdu :/ ama aklına gelmemiştir muhtemelen o an silmiş zaten fotoları

Muziksever

Paylaşımı tabiki de almayı tetikler ama özellikle ülkemizde de son yillarda kapmanyalarda söylenen satin alma sahiplen durumu bu yüzden.Insanlar petshoplara gidip kedi,kopek almadıkları sürece bu tür yerlerde hayvanlar satılmayacak.Aynı sey bu tür kediler için de geçerli.Insanlar bu kedi türünü almadiği taktirde insanlar da kedileri çiftlestirmeyecekler.Arz talep meselesi.

Birferda

Bizim Enis arikani görseler bide.

kimbu

satın alma sahiplen 👌🏻

Selin

Bu olayları anlıyorum ama safkan ya da cins hayvan olduğunuzu düşünsenize çoğu kişi sizi almıyor alanlara da niye buna bakıyorsun sokakta da köpek var fln diyorlar bilmiyorum ben de bu güne kadar 3 sokak köpeği sahiplendim biri gitti biri vefat etti biri de şuan 2 aylık ama cins hayvanları özel istek elle yapmıyorlar ya neden onlar da canlı olmasına rağmen bu kadar karşılar anlamıyorum

Kpop

karşı değiller, bazı cinsleri fabrikada eşya üretir gibi üretip parayla satıyorlar, insanlar bi heves sırf görünüşlerini ve türlerini beğendikleri için bu canlıları alıyorlar sonra bakamayıp sokağa atıyorlar, bazı kpop fanlarıda yada herhangi bi ünlünün fanı sevdiği ünlü ne alıyorsa neye sahipse satın alıyor, sevdikleri ünlülerin herşeyine sahip olmak isteyen fanlar var, bi ünlü evcil hayvanının fotosunu paylaştığında aynı cinsten evcil hayvan satın alanlar var, şimdi adamlar bu hayvanlara rağbet artacak diye bu tazr hayvanları deyim yerindeyse üretecekler ve satışa sunacak millette gidip satın alacak sonra bakamayınca sokağa salacaklar, Seulgi nin fotoğraflarını paylaştığı kendilerin kalıtsal hastalıkları varmış ve iyi bakıma ihtiyaçları… Read more »

Kpop

ve maalesef özel istekle elle yapılır gibi üretilen hayvanlar var, farklı türleri çiftleştirip üretenler vs..

jeyan

anlamadım hiçbir şey, hasta bir kediye bakması iyi bir şey değil mi?

Miyallll

Yaa ben buna kötu olan ne göremedim anlayamadim Seulgi de onlara çok iyi bakıcağına eminim

Exovelvet

Insanlar bu tür cins hayvanları almaya ozenecek. Seulgi sahiplenmiş ama anlamazlar

Sey

Şöyle bu hayvanlar popülerite haline gelirse insanlar almak isteyecek. Daha fazlalaşmaları için çiftleşmemesi gereken türleri çiftleştirecekler. Bu hayvanların bakımı zor ve kimi zaman tedavi gerektiriyor. O yüzden bu hayvanları alacak insanların aldıkları gibi sokağa atma ihtimalleri de var. Bu yüzden bilinçli olmayan insanların bu cinsi almaya özendirmemek gerek. Netizenlerde sahiplenmesine değilde fotoğraf yüklemesine kızmq sebebi bu

Miyallll

Haa bilgilendirdiğiniz için teşekkur ederim çok bilgim yoktu bu konuda

Ayla

Yanlış bilmiyorsam bu ırkta doğumdan ölüme kadar süren eklem ağrıları var . Fanlar da almak isteyecekler ve daha fazla talep olacak . Seulgi kesinlikle iyi niyetli bir şey yaptı ve zaten kediler doğmuş fakat fotoğraf yüklemesi biraz kötü oldu

Miyallll

Bencede Seulgi zaten kötü niyetle paylaşmamıştır ama keşke paylaşmasaydı bu hayvanlara bakabilecek kadar sorumlu insanlar olmayıp talep edenler olabilir

Hata

Bu kırık kulaklılara hasta deniliyor ama öyle bir şey yok çevremde bu cins kedisi olan bir sürü insan var hiç birinden bir şikayet duymadım hepsi gayet normal ve sağlıklı

Muziksever

Acaba yanılıyor olabilir misiniz?Çünkü benim bildiğim ve buraya yazmadan önce de biraz bakındığım kadarıyla kediler hayatlarını çok da sağlıklı geçirmiyorlar.Şimdi insanlara yanlış bilgiler vermeyelim.

Hata

Bakımı normal kedilere göre daha zahmetli, baş ağrısı çektikleri söyleniyor ama öyle bir şey de yok, bakımı düzgünce yapıldığı sürece normal kedilerden bir farkları yok

Vermillion

Etrafınızda duymuş olmamanız bu bilginin yanlış olduğunu göstermez. Scottish fold kedilerde anne ve baba da scottish ise bu rahatsızlık görülüyor. Bu hemen 2-3 yaşında olan bir şey değil kedinin yaşına bağlı olan bir durum. Anormal kemik dokuları oluşuyor ve kedinin oturuşunda ve ayaklarında şekil bozukluğu oluyor. Genetik olarak bozuk oldukları için hasta deniliyor bu yüzden.Çevrenizdekilere kedilerinin ayaklarına ve oturuşlarına dikkat etmelerini söylerseniz çok sevinirim. Bu hastalığı ne kadar çabuk kedide bulurlarsa kediler için o kadar az ağrılı bir yaşam olur fakat ağrıları asla tam olarak geçmez 🙁

Hata

Etrafımdan duyduklarım değil sadece kendim dw görüyorum gidip, ben de almayı planlıyordum ama internette falan baş ağrısı çektiği söylendiği için düz kulak kedi sahiplendim, sonradan kedisi olan kişilerle tanıştım ve öyle bir şey olmadığını öğrendim, o baş ağrısı olayını araştırırsanız zaten yanlış olduğunu ve bilimsel bir kaynağı olmadığını görürsünüz, herkes internetten gördüğünü bilir/söyler ama bu konuda cidden çok araştırma yaptım ve kendim de gördüm

Vermillion

https://www.ufaw.org.uk/cats/scottish-fold-osteochondrodysplasia
Yani attığım linkte bilimsel bir çalışma yapılmış, kaynaklarını alta yazmışlar. Hayvanda olan deformeleri de açıklamışlar.Hatta bu üni federasyonu kaynağını (makale) bu siteden almış.Gene aşağıda kaynağı bulabilirsin.Yukarda yazan kişilerin hangi bölümden olduğunu da görebilirsin.Hepsi koreli Seul ünide okumuş kişiler.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2868141/
Başka bir makale ise https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1063458416300139

Vermillion

Ayrıca ben baş ağrılarında bahsetmedim fark ederseniz. Ayaklarında (patilerinde) ve bacaklarında oluşan anormal doku büyümelerinden bahsettim. Size attığım makalelerde kafa bölgesinde bulunduğunu söylemiyor zaten. Omurgasında,pati kemiklerinde,bileklerinde ve eklemlerinde bu hastalığın görüldüğü yazıyor. Belki o kısmı atlamış olabilirim ya da anlamamış olabilirim (baş ağrısı kısmı)(makalede).

Tuğba

Tam olarak neyi savunduğunuzu anlayamadım.İnsanların estetik ideallerini tatmin etmek için üretiliyor bu kediler.Yaşları ilerledikçe kemiklerinden sıkıntı yaşıyorlar.Doğal olmayan şekilde bazı şahısların göz zevki için fiyat biçilip pazarlanıyorlar.Arz-talep meselesi böyle şeyler sonra zaten bakımı ağır gelip sokaklara atılıyor bir çoğu.Tüm dünyada yasaklanır umarım bir gün.Bilimsel kaynaklarda var üstelik

Yeni Yazılar