[THEQOO] aespa, 14 yıl sonra çıkış şarkısıyla birincilik alan ilk SM grubu oldu

102
4924

aespa becomes first sm group in 14 years to make a win with a debut song after snsd

S.E.S “I’m Your Girl” on Show! Music Tank (1998)
TVXQ “Hug” Inkigayo (2004)
SNSD “Into The New World” M Countdown (Ekim 11, 2007)

1. Çıkış yaptıklarında çok konuşuldular. SM iyi üyeler seçmiş.

2. Aespa’nın yeni şarkısını merakla bekliyorum

3. Son zamanlarda Black Mamba’yı bayılarak dinliyorum, bağımlılık yapıyor

4. Aespa inanılmaz ㅋㅋ

5. Aespa gittikçe daha başarılı oluyor!!!!

6. Hayran değilim ve şarkıyı çok seviyorum

7. Tebrikler! Daha başarılı olalım

8. Tebrikler Aespaㅋㅋㅋ Şarkı bağımlılık yapıyor..

9. SNSD💗 Aespa harikasınız🖤

10. Şarkı iyi, melodisini seviyorum

Önceki İçerik[THEQOO] Açık açık sigara içen idol
Sonraki İçerik[THEQOO] Yeni grup Kingdom’ın çıkış teaserı
102 Yorum
Beğenilenler
En Yeniler Eskiler
Inline Feedbacks
View all comments
sametinyourarea

keşke encorelarını duyabilseydik cok merak ediyordum. Neyse şuan ortalık cok ıssız ıu cb yapıp 37934 birincilik kazancak rez alın

yorummer

Mr. Removed videoları var, winter ve ningning canlı olarak da söyledi kendi partlarını klipteki sesleriyle birebir aynı. Karina ve Gisella’nın da sesleri baya iyi onların sesi klipte belli olmuyor ama ikisi de başka grupta ana vokalliğe oynar diyebileceğim kadar iyi teknikteler şimdilik ses rengini en çok beğendiğim iki üye vokal pozisyonu olmayanlar 😂

Xx4

Giselle çok iyi, sesini winterınkinden daha özgün buldum. Winter bana yüz olarak taeyeonu ama ses olarak net jessicayı anımsatıyor.

Last edited 4 ay önce by Xx4
yorummer

Evet haklısın

sametinyourarea

temmuz agustos eylül aylarının dusununce suan aşırı ıssız geliyor ama güçlü isimler dogru

sametinyourarea

bu arada şarkıda Tablo dediklerini duydun mu kaos kokusu alıyorum buram buram kan cıkıcak

Suna

hangi şarkı da Tablo ismi geçiyor?

Sametinyourarea

Bugün çıkan Epic High şarkısında Tablo diyor ki şuan yolu açanlar için yolu ben açtım. Ondan kaos var dedim

Suna

Ha Tablo’nun dedikleri. Ek eksikliğinden konuyu yanlış anlamışım 😂

abyss

seni biraz üzeceğim ama ortada ne diss var ne de kaos.. epik high o dissi bts’e atmadı zaten tablo ile çok yakın arkadaşlar ve namjoon daha bu sabah albümden şarkı paylaşıp destek verdi. tablo bizzat bangtan’ın başarılarını kutlamış, çocukları seven biri. CL’in zaten daha yakında bts hakkında söylediklerini biliyoruz. yani ortada bangtan’a atılmış bir diss falan yok ayrıca armyler buna tepki falan da göstermedi aksine şarkıyı RT yapıp destek sundular. yanlış anlayan kesimi de uyardılar. yani alakasız bir olaya yazacak kadar heyecan yapmışsın ama maalesef, o bize değildi biz de üstümüze alınmadık artık kime atıldıysa o yerine ulaşmıştır.

Last edited 4 ay önce by abyss
bilmemki

Geçen radyo şovunda Watermelon Sugarı çok az soylediler belki 5 10 saniye ama çok tatlıydılar
Winter nakaratı söyleme başladı kızlarda high kısmıyla tamamladı dhxjx
Bu arada hepsinin ingilizcesi baya iyi Gisellenin hele ust seviye zaten normal olarak

Abs

Ölürüm sana chenle

sametinyourarea

nctden 2.favorim miss gibi cocuk

Abs

Meteor

Xx4

Ya bu kadın niye hep böyle akıllı , al işte qwjshsg

reddish

aespa’ya ilk basta ben de cok onyargiliydim ve elestirmistim ama suanda uyelerin ozenle secildigini ve fazlasiyla iyi oldugunu dusunuyorum stan winter

sametinyourarea

bence karina öyle fazla ön planda degildi kızı boşuna haşladılar

reddish

mv’de ve teaser’larda bana karina cok onde geliyordu ama normal videolarini izledigim zaman hic baskin birisi degil daha cok kizlari one cikarmaya calisan biri ben acikcasi sonradan da olsa sevdim

minlep

karina önde olsa dahi bu her grubun yaptığı bir şey.Herkes de yenetek olabilir ama star ışığı çok az kimsede vardır.Grubun merkez üyeleri en yetenekliler değil aurası güçlü star ışığı parıldayan kimselerdir.Karina,jennie,nayeon gibi.Öyle olmasaydı bugün dünyada arada playback yapan şarkıcılar değil opera sanatçıları dünyaca ünlü olurdu.Kıza sırf kıskandıkları için laf ediyorlar.

Winternim

Katiliyorum teoriler yuzunden karinaya daha fazla solo teaser videosu geldi ama part dagiliminda da 3. Sirada muzik showlarinda sergiledikleri dansta da fazla onde degildi

yorummer

Çıkış yapmadan önce SM gruplarında hep aynı şeyler yaşanıyor yalnız değilsin..

Eda

Aespa 2020 çaylak gruplar arasında tek şarkısı olmasına rağmen spofy da en çok dinlenen grup şu an. baya iyi ilerliyorlar. gitdikce snsd gibi çok büyük fandomu olucak gibi bu grubun

Last edited 4 ay önce by Eda
Teume

Aylık dinleyici veya debut şarkısı olarak demiyorsan eğer 2020 çaylakları arasında spotifyda en çok dinlenen Treasure

Lavinia🌹

Büyük ihtimal aylık dinleyiciden bahsediyor. Yanlış hatırlamıyorsam aespa en yüksek aylık dinleyiciye ulaşan 2020 çıkışlı çaylak oldu. Yanlışım olabilir ama emin değilim.

Keddy

Garip bir havası var bu kızların. ilgilenesi geliyor insanın onlarla. sahnelerini, videolarını izlemek bana keyif veriyor, haberlerine falan tıklıyorum. genelde takip etmediğim gruplar çok ilgimi çekmez ama bu kızları izlemek keyifli. paylaştığı fotoğraflar da eğlenceli, tarzları da güzel. zaten seviliyorlar baya, çok iyi yerlere gelecekleri artık şimdiden belli

betül

Yeni şarkı hazırmış… Umarım 1-2 ay içinde yayınlar SM

Jendeuk

Giselle ve karina rap yapıcak buyuk ihtimalle debut sarkısıyla 2ning ve winter parlamıstı bu cb rapperlar sm iyi taktik yapıcak bence bu cb full giselle konusulucakmıs gibi hissediyorum su an görünülmez üye gibi ama

winrina

debut günlerinde twitter’da deli gibi linç edilmişlerdi. sırf karina merkezde olduğu için(grubun merkezi çünkü?) diğer kızlar için de söylendiği kadar yetenekli olmadığını düşündükleri için. hatta malum grubun fanları aespa paved the way diyerek dalga geçmişlerdi daha ilk günden (sırf birkaç my görünümlü anti aespa grubunuzdan iyi vs dedikleri için) resmen 1 günlük grupla kaç yıllık grupları kıyaslamışlardı. giselle’in rap teaserında rapine laf edip “x kişisi daha iyi” “main rappera bak x grubunda lead rapper bile olamaz” diye saçmasapan konuştular daha çıkış bile yapmamıştı yahu. kızları, konsepti, klibi ve şarkıyı küçümseyip bilmem ne çakması, yok sm bunu çıkaracağına x grubuna y… Read more »

Son chaeyoung

Başka şarkılarını duymak istiyorum. Ayrıca giselle nin ses tonu acayip hoşuma gidiyor. Aespa umarım gelecekte daha başarılı bir grup olur. Stan aespa😭💘

Taemin is coming

Yeni şarkı Black Mamba dan daha iyi dediler. Bence gayet güzel ilerliyorlar çaylak olarak bir sürü şey başardılar. Her üye ilgi çekiyor.

Minlele

şarkı aşırı güzel bence the show da daha önce win alabilirdi, kısmet değilmiş demek ki o zmn. her neyse sm ben vlive istiyorum

btsbest

aespayı çok seviyorummmm

heartheart

Aespa başta çok ön yargıyla karşılaştı ama şimdi gayet seviliyorlar tebrikler kızlar🖤

limon...

ilk başta her ne kadar şarkıyı sevmemiş olsamda şimdi hergün dinliyorum. karina’ya karşı da yine şu saçma sapan yorumlar yüzünden önyargım vardı ama şimdi kırıldı. kızlar çok tatlı, belki MY olurum.

KINGEXO

SM bize daha fazla şarkı ver!!!

Liu baiyang

Sarkiyi ilk basta sevmemistim ama gittikce bagimlilik yapiyor

la cha ta

tebrik ederim ayrica winter canim

Lavinia🌹

Winter benim karım 😡

Lavinia🌹

Lan beni neden eksilediniz. Böyle yapmayın üzülüyorum

Rubyjane

Normalde grup stanlemem ama bu grubun bütün üyelerine kanım ısındı. Sadace , ne kadar iyi olsalarda bir ana vokal ve bir visual üye daha olabilirmiş. Kalabalık gruplar daha iyi oluyor fikrimce

betül

Bende de 4 kişilik gruplarda üye ayrılığı olursa ne olur korkusu var.5 kişi olunca 1 üye ayrılsa olmaz da 4 üye olunca zor oluyo.Neyse ben de 6 kişi çıkış yaparlar diye tahmin ediyordum farklı oldu. Yetenek olarak tatmin edici bir grup oldular, yetenek olarak, kötü anlamda üyelere laf edene pek denk gelmedim.

Rubyjane

Belki linçleneceğim ama ningning konusunda endişeliyim. Sm’den ayrılan çinli idolları biliyoruz sonuçta. Eğer ning’de onlardan biri olursa grup zor duruma düşer. Keşke birde koreli ana vokal olsaydı grupda😕

Last edited 4 ay önce by Rubyjane
betül

İyi örnek olarak Victoria ve Lay var. İnşallah öyle bir şey yaşanmaz.

Lavinia🌹

Şöyle bir durum var aespa sanal üyeleri de olan bir grup. Her gerçek üyenin bir ae üyesi var. Şu an 4 gerçek 4 sanal toplam 8 üyeli bir grup. Ben de en az 6 üyeli (gerçek) olmalarını istiyordum ama neden 4 üye olduklarını da anlıyorum. Çünkü sanal üyeler para istiyor. Yani ne kadar çok sanal üye olursa o kadar çok masraf. Bu yüzden üye sayısını en azda tuttuklarını düşünüyorum. Bir de az önce instagramda birinin vokalleri ve görselleri çok yetersiz dediğini gördüm 🤨 Bu tarz insanların asla biteceğini düşünmüyorum. Her grup için böyle yorumlar gelmeye devam edecek. Çakma vokal koçlarının… Read more »

haechan

hadi gorsel herkese gore farklidir da vokalleri nasil yetersiz ya aespanin vokal acisindan 4/4 oldugunu dusunuyorum giselle ana rapci olsa bile cumartesi secmelerini vokaliyle gecmis birisi soyle laflar edenlerin stanledigi gruplari cok merak ediyorum gercekten

yerimeri

bazi dedikodular var 3 uye daha eklenecek diye gercek midir bilinmez tabii cıkıs oncesi karinanin okul drama videosu ve ningningın weibo hesabi silinmisti aynı sekilde helen adlı stajyerinde dans videosu silindi ve gecenlerde helenin gönderisi trend oldu bir şeyler dönüyor ama anlayamadım

Rubyjane

3 üye eklenme olayını biliyorum ama bana imkansız gibi geliyor. Sanal üye işi gerçekten pahalı. Sm o kadar para harcamaz ve bildigim kadarıyla helen şirketden ayrıldı.

Last edited 4 ay önce by Rubyjane
Ayu Rime

Tebrikler ❤🤍💛

SonChaeyoungBenimÇileğim

encore icin sabirsizlaniyordum 🙁

ÇenyölSU

kpop da bir şeyler değişti açık bu umarım ileriside güzel olur tabi ben şarkıyı beğendim kızları da beğendim hatta ilginçtir kıyafetleri bile beğendim. Fakat hızlı patlamalar beni rahatsız ediyor tıpkı şuan kpop da olan patlama gibi.

H1DDENKARDCHESH1RE

umarım çok iyi yerlere gelirler herşeyin en iyisini hak ediyolar

shiningshawol

şahsi fikrim 2020 de çıkan hiçbir çaylak şarkısını sevmedim ama içlerinden en iyisi black mamba o yüzden tebrikler

Suna

Black Mamba başta bu ne dediğim bugünlerde asla çıkamadığım bir şarkı. Umarım yakın zamanda grup Winter-Karina ve diğerleri olmaktan çıkarılır da ben de gruba ısınırım. Zira Ningning çok talı. Gisele çok arkada kalıyor.

Jendeuk

2ningin kitlesi iyi bence ve Çinliler sahip cıkar giselle cok arkada kaldı bencede ama daha debuttu bu cb rap yaparsa bak gör herkes giselleyi konusucak sm taktik yapmıs

Suna

Kitlesi iyi olsa bile fotoğraflarda falan hep Winter ve Karina bir adım önde Gisele ve Ning ning bir adım geride duruyor. Daha başlangıçtaki bir grup için yanlış bir strateji bence

bilmemki

Doğru bir strateji çunku Koreli uyeler hele bir cinli ve japon üyeyi on plana atsın bak sen linçlere Onlar sırttan vurur onlari mi önemsiyorsun diye Reality sovlarda vs kızların karakterleri tanıtılınca ah ne şeker ne kadar iyi çok nazik gibi yorumlat çıkmaya başladigi an O zaman öne çıkarıcak Şuan Karina ve Winter kullanmak zorunda Zaten Giselle çok utangaç bir kiz debut fotoğraflarina bakip bad girl sanmayın Kızlar daha yeni yeni birbirine alışırken hemen hepsini ayni seviyede tanitmasini beklemek saçmalık Sen düşun Karina Ningning büyük sanıp 1 hafta falan saygılı konuşmuş xjxjdh Ayrıca bu grup konseptli bir grup bir savaş var… Read more »

Tuğçe

Tebrikler umarım en kısa zamanda treasure’da ilk birinciliğini alır 🥺

yorummer

SM’in en sevdiğim özelliği gerçekten hak eden kişilerin grupta olması. 4/4 yapmış bir tane bile acaba yaşadığım üye yok hepsinin sesi dansı yerinde tabi farklılıklar var. Bir diğer özelliği de popüler kültür akımına katılmayıp şarkıların elektromüzik ayarını fazla kaçırıp aynı şarkının farklı tarzını dinliyormuş hissini yaşamamam. Bu devirde her şeyi hızlı tüketiyoruz şarkıların nakaratları artık ikinci saniyesinde başlıyor en çok dinlenen alt yapılar tekrar tekrar kullanılıyor ama SM vokal odaklı şarkılardan vazgeçmiyor dinlerken yorulmadım Black mamba’da. Herkesin zevki farklı kpop’ta özellikle enerjik ve jenerik şarkılar öne çıkıyor ‘en iyisi’ en çok listede kalan oluyor belki bu yönden yeni nesle SM… Read more »

ad astra

Sm’in çalışmayı resmi olarak bıraktığı tek yapımcı Marz diye biliyorum, bence çok seviyesizdi biriydi iyi ki sm anlaşmayı bitirdi. Boss, love shot vs. farklı yapımcıların ama boss’un yapımcısı mike daley ayrılmadı genelde nct’nin şarkılarını o yapıyor, onun takımını seviyorum. Monster yapımcısı ldn noise hala sm’in yapımcısı ayrılmadı, superm’in yapımcısı da oydu sm onu yakın zamanda bırakmaz bence. bu haberlerin kaynağı nedir biraz korktum hepsi en sevdiğim yapımcılar çünkü 😅 Sm’de en önemli kişilerin kenzie ve yoo young jin olduğu söylenirdı, ikisi koreli olduğu için halkın sevdiği şarkıları genelde onlar yapıyor ve sözlerde anlamlı oluyor. Halkın sm’de tek tanıdığı yapımcı ve… Read more »

yorummer

Marz seviyesiz biri değildi isim sorunca araştırdım evet SM’in promosyon ekibine çöp diye ayrılan kişi o. Army’ler adamın canlı yayınına girip kavga çıkarmıştı o da sizi ilgilendirmeyen bir yayında ne işiniz var diyip ağızlarının payını verdi kudurup adama iftira attılar ‘mıc drop’ şarkısına çöp demiş diye ama hiçbir yerde adamın böyle bir şey dediğine dair kanıt yok. Kısacası dürüst ve linç yicem korkusu olmayan ne düşündüyse direk açık açık söyleyen biri. Onun dışında Love shot, kokobop, universe, the eve gibi şarkılar artık konserlerde söylenmeyebilir çünkü evet telif haklarına sahip olan kişiyle anlaşmaları bitti. Hatta canlı yayın açmıştı kpop çok gürültülü… Read more »

ad astra

Marz’ın yayını full olarak hiçbir yerde yoktu o yüzden belli bir kısmı kesilmiş yerdeki konuşmalarına göre yorum yapıyorum bence seviyesiz. Sonuçta army fandomuna laf atıyor. Jungkook’un solosunun yapımcılarından biri de geçen sene bir fandom ile laf dalaşına girmişti hiç hoş gözükmüyor öyle ağzının payını vermek vs. hiç profesyonel değil. İtibarı yüksek gruplar bundan etkilenmese de sm’in genç gruplarından birinin yapımcısı bu tarz tartışmaya girse imajları etkilenirdi. Özellikle uluslararası fanlar yapımcının sözleriyle başka bir gruba çok kötü saldırmıştı. Sm müziklerini bir havuzda topluyor bence çünkü tempo nct’ye aitti aslında denilmişti ya da kokobop rv’nin. Rv ya da aespa’ya düşünülen şarkı nct’ye… Read more »

yorummer

Yanlış biliyorsun Kokobop hiçbir zaman Rv’ye verilmedi Kokobop’un yazarı kadındı ve Demo’sunu çıkardığı zaman herkes aslında Rv’ye verilecekti dedi ama Kokobop yazarı o şarkıyı sadece Exo için yazdı. Keza Tempo’nun da Nct’ye ait olduğunu hiç duymadım çünkü Marz Tempo’yu çıkardıktan sonra birçok şirketin benzer şarkı istediğini, fakat böyle bir şey yaşanmayacağını şarkının çok özel olduğunu ve Exo’yla başka bir seviyeye geçtiğini falan anlattı kokobop haberi gibi kulaktan duyma yalan yanlış şeylere inanmayın lütfen. Army fandomunu uyarıyor herkes sus pus oturmak zorunda değil konuşmasına bile izin verilmemiş sataşan sataşana işimi küçük çocuklardan öğrenmicem diyor çalıştığı şirketin promosyon ekibine bile çöpler diyebiliyor… Read more »

ad astra

Marz artificial love’ı da nct için yazdıklarını söylemişti lol bu kadar önemli değil şarkılar şirket içinde çoğu sanatçı için dolaşıyor keza marz’da aynısını demişti, sm için yazdığı şarkı başka şirkete bile gidebiliyor.
Marz kendi instagramında canlı yayında konuşmasına izin verilmeme kısmını anlayamadım. Marz army fandomunu istediği kadar eleştirebilir ama marz’ın o esnada yaptığı eleştiri değil saldırı. Bu da onu profesyonellikten çıkarıyor, işime geldiği gibi de konuşmuyorum başka bir yapımcıyı da aynı şekilde profesyonel bulmuyorum başkası yapsa yine bulmam. İş hayatında profesyonel olman gerekir dünyanın herhangi bir yerinde iş hayatında böyle davranın bakın bakalım nasıl bir cevap alırsınız?

BRAIN

Anlamadığım tek şey neden exo kendi konserinde şarkılarını söyleyemez, çok saçma degil mi,

ad astra

Marz’ın şarkılarıyla sahne alabilirler ama sm bunu ticari olarak kullanamaz mesela konser dvd’si yapacaksa o şarkıyı telif hakkından dolayı ekleyemez.

Xx4

İyiler ,hoşlar da bu fandom ismi ne abi… ” My ” ? Mıy diyesim geliyor, mıymıy valla gıcık oldum. Ne diyecekler Mys felan mı, daha uzun ve ağıza takılan bir şey olaymış iyimiş

Lavinia🌹

MY kwangya da en yakın arkadaş anlamına geliyor. Fandom ismi açıklandığında hayranlar aşırı sevmişlerdi ve gördüğüm kadarıyla çoğu insan da seviyor ve evet MYs diyorlar.

oncetwicetwicetwice

Black Mamba güzel bir şarkı, üyeleri de seviyorum ama SM’in en iyi debut şarkılarını sıralarsak sonda falan olabilir ancak. Bu sektörde reklam+şirket her şey cidden.

jongjong

grup iyi de normalde karsısında iyi bir grup/sarki olsaydi kazanamazdı bence

haechan

zaten 2 ay gecikmesinin sebebi de bu dynamite nct sarkilari life goes on falan vardi adaylik almislardi ama kazanamadilar hic

jongjong

Ben de ayni seyi söylemeye çalistim :// Bu adaylık mevzuları neye gore oluyor bir türlü anlayamadım kimi sarki 3 hafta sonra aday olamıyor, kimi sarki 3 ay aday olabiliyor. Tuhaf.

haechan

bende anlamadim pek onu ama listedeki durumlara gore falandir herhalde dynamite hala birincilik alabildigine gore aespada melon listesinde dun ya da ondan onceki gun olmasi lazim 2 ay icindeki en yuksek siralamaya gelmisti hala listelerde yukseliyo sarki pek anlamasam da o isleri sebebi budur herhalde

bilmemki

Exo ile ilgili bir durum varsa o zaman karşılaştıkları bir çaylak vardı
Ve halkın ilgisini onlar çekmişti
O yüzden yani
Şimdi onlarin karşisinda bir kadin çaylak yok
Ama işte sonra EXO daha başarılı oldu
O grubun lideride idol olmaktan vazgecti şuan depresyon tedavisi görüyor ilaç kullanıyor
Zaten ilk çıkış yaptıkları yıl hatta gün büyükbabasini kaybetti
Uzun yıllar ertelemiş duygularını en sonunda patlamış
Zaten depresyon böyle bir şey uzun süre farketmiyorsun
Öyle işte hayat garip

jongjong

Tam olarak anlatmak istediğini anlamadım, b.a.p ve exo hakkında sanırsam… Her neyse umarım iyisindir, kendine ve saglıgına dikkat et.

bilmemki

Ben değilim yav hasta olan
Yongguk
Hala grup ismi geçse dahi gözleri doluyor çok kötü
Ona sevginiz ile destek olursaniz daha mutlu olurum
Tamamen boşlukta tedavi görsede konuşmalarindan anliyorsunuz
İdol olarak çektiği maskeden vazgeçmiş

Rei

Şöyle açıklayayım müzik isteleri youtube izlenmeleri ve oylamalar albüm satışı ana kategoriler eğer şarkı hala büyük listelerde iyi durumdaysa youtubeda haftalık izlenmesi iyiyse her programın aldığı oran farklı na göre şarkılar sıralanıyor ilk 3 de aday oluyor daha sonra kimisi canlı oylama kimisi haftalık oylama yaparak 1.yi seçiyor. Aespa inkagayo da birincilik aldı en fazla dijital ağırlığı olan program bu bu yüzden aday olabildiler ama birinciliği canlı yayındaki fan oylaması getirdi . Şuan listelerde smtm şarkıları var o yüzden eski şarkılar aday olabilir hala onlar aday olamıyor genelde

ad astra

Aespa’ya birinciliği getiren youtube izlenmesiydi oradan 3000 tam puan aldılar. Fan oylamasından 29 puan almış ama diğer sanatçılarda düşük aldığı için önemli değil, erkek idol grubu olsa şansları düşerdi. Diğer kullanıcılara cevap olacak ama yazayım. Müzik şovlarına göre kriterler değişiyor. Adaylık alabilmek için müzik platformlarının günlük yayınladıkları listelerinde olman gerekiyor yoksa adaylık albüm satışı, izlenme yüksek olsa bile gelmez. Aespa’nın avantajı youtube izlenmesi bu da inkigayo’da yüksek puan demek. Bir de inkigayo’nun diğerlerinden farkı 3 kere ödül alan şarkıların bir daha aday olamaması o yüzden listelerde başarılı olan sanatçıların önünü de kesiyor. Music bank için albüm satışı önemli nct bu… Read more »

jongjong

anladım teşekkür ederim, kafamı karıştıran şey exonun mesela performans sergilemedikleri zaman aday olduklarını nadir gördüm promosyon dönemleri hep çok kısa ama twice mesela (ismi örnek verdim, kızmayın) hep çok uzun süre promosyon sergiliyorlardı özellikle ilk zamanlar ve ćok kez adaylık aldilar yani sanırsam katilim büyük etkenlerden biri :///

Last edited 4 ay önce by jongjong
ad astra

Kıdemli gruplar 2 haftaya düşürüyor genelde promo dönemini. Twice’da m&m’den beri 2 hafta yapıyor sanırım. sm grupları youtube stream’inde iyi değil ama başka bir şirket, sanatçısı için youtube reklamı satın alıyor o yüzden mcountdown, show champ, inkigayo’da promosu bitse bile ödül almaya devam ediyor. Bir de yayın puanı kriteri var şirketin yayın istasyonlarına ödeme yapıp şarkıyı çaldırması gerekiyor ya da sanatçısını radyo şovuna göndermesi. sm bunu asla yapmıyor ama mesela başka bir şirketin çaylak grubu bile yayın puanından tam puan alıyor. Nct’den örnek vereyim, belki exo fanları için de geçerlidir, koreli nctzen promo dönemi boyunca yayın istasyonlarına nct şarkısını çalması… Read more »

marin

Aespa’yı tebrik ederim. Öyle desinler demiyorum ama netizenler daha önce böyle durumlarda boş ev diyerek laf sayarlardı. Ki karşılarında gerçekten sağlam bir rakip yok. Nasıl olmuşta böyle hoşgörülü davranmışlar şaşırdım. Ilk birinciliklerinde encore sahnesi yapamamış oldular ama bir daha ki sefere artık. SM çok bekletmeden diğer geri dönüşlerini yapar bence.

ad astra

Boş evi dönüş haftasında topladıkları birinciliklerde diyorlar genelde. Çünkü istisna gruplar hariç idol grupları promo yaptıkları 2 hafta boyunca birincilik toplar. Çıkışın üzerinden 2 ay geçti ve debut şarkıları hala daha melon top100’de bu yüzden hoşgörülü yorum yaptıklarını düşünüyorum.

betül

Music showlarındaki kamera arkası yayınlandı.Şey dediler ” Daha iyi bir şarkı sizi bekliyor ” .

Lavinia🌹

Boş evi soymayı kimse yokken şarkı çıkartıp başarılı olan gruplara diyorlar. Aespa tam tersine bts in uzun zamandan beri beklenen albümünün çıkacağı zaman ve yine uzun zamandır beklenen nct 2020 albümünün şarkılarının olduğu zaman çıkış yaptı. Aynı şekilde daha birçok grup vardı. Btob vs

Elkiem

Bu kızlar neden itzy kadar büyük bi etki yaratmadı

Elkiem

Niye eksiliyosunuz cidden merak ettiğim için soruyorum itzy en hızlı ödül alan kız grubu felan olmuştu ben deli gibi birincilik almışlardı diye hatırlıyorum bunda neden öyle olmadı bilen var mı diye soruyorum art niyetim yoktu

winrina

her yeni gelen grup bir öncekini katlayacak diye bir durum mu var zamanla oluşacak fan kitlesi ayrıca globalde black mamba itzy’nin debut şarkısından daha çok beğenildi fancamlar veya en hızlı 100 mn olma rekoru bunlar aespa’da şu an

jeon jk

İtzy’in tarzı asya’ya daha çok uyuyor bildiğim kadarıyla. Aespa blackpin gibi daha çok batı tarzı.

Ayşe

Niye sasirilmis ki SM promonun her şeyini tüm parayı bu kızlara yatırdı şarkı zaten listeler için yapılmış bir şarkı nakarattam belli birincilik almamaları ayıp olurdu zaten

Lavinia🌹

Yahu bizim gömediğimiz hangi promoyu görüyorsun merak ettim

GOLDENJK

ilk defa dynamite’dan başka kazanan gördüm sübhanallah

Heartthrob

Şarkı iyi değil bana kalırsa ama sm sayesinde başarılı olurlar zaten. Tebrikler.

enha

of salın grubu tüm başarılarına “sm sayesinde” demekten başka bir şey bilmiyosunuz. nct’nin unitleri debut şarkılarıyla win alamadı ama şirketleri sm. boş yapmayın kızlar yetenekleriyle başarılı oldular ii günler

Heartthrob

Benim yorumumdan bunları nasıl çıkardın? Sm sayesinde demem kötü bir şey değil. Bu cb olmasa diğer cb tuttururlar, başarılı olurlar illa ki diye söylüyorum. Ki sm büyük bir şirket ve bu da grubun başarısını baya etkiliyor, yani söylediklerim de haksız değilim. Ayrıca başarısızlar, bütün başarıları şirket sayesinde diye cümleler mi geçiyor yorumumda da hemen atlıyorsun acaba? Asıl siz insanları salın, aşırı hassasiyetiniz sıkıyor.

Last edited 4 ay önce by Heartthrob
Armyze

Bu grubun hiçbir şeyini beğenmedim maalesef

Aswium

SM arkalarında baya durdu o kadar promosyon aldılar tabiki başarılı olacak ancak yinefe gerçekten çok yetenekli bir grup ve gerçekten şarkıları da çok güzeldi

Rubyjane

Aespa ne promosu almış? Youtube’a attıkları 2-3 video dışında kızları gördüğümüz yok. Bilmeden konuşmaya bayılıyorsunuz resmen🥴

Jendeuk

Algı yaratmaya baslamıslar yine en nefret ettigim konu kizlar radyo programına katıldılar sadece ve instada aktifler youtubeda dedigin gibi bir kac video attılar neyin promosu

winrina

vlive bile açmadılar daha ne promosu

Lavinia🌹

Tik tok videolarından bahsediyor olabilir akheqşhemeq

bilmemki

Onlarda yurtta zaman geçsin diye yaptikları şeyler işte xhzjjzz
Ama Karina efsane güzel ya bir insan telefon kamerasinda dahi ayni mi olur

KINGEXO

kızlar yeni çıkış yaptı bırakta bari şirket buna promo yapsın normal olarak

haechan

stayc yeni bir sirketten cikmis olmasina ragmen aespadan daha cok promo aliyo aespa cikisindan once duzgun tanitildi diye herkes aespayi promo aldi saniyo sm black mamba sahne arkasi goruntulerini bile 2 ay sonra atti slowjsosksk