Benzer Yazılar

[THEQOO] Savunma Bakanlığı, BTS’in askere gitmesi gerektiğini yineledi

“BTS’nin askerlik meselesiyle ilgili olarak, genel kanıda onları askere gönderip göndermeyeceğimiz konusunda çok fazla belirsizlik var. Bu, genel kanıya göre buna karar verileceği anlamına mı geliyor?”

“Hayır. Öyle bir durum yok. Savunma Bakanlığı bakış açısıyla tekrar bu konu hakkında konuşacağım. BTS’nin askerlik meselesiyle ilgili olarak… Askerlik yükümlülüklerinin yerine getirilmesinde adalet açısından, alternatif bir hizmet verme meseleleri çok abartıldı. Bu zor konuyla ilgili pozisyonumuzu değiştirmeyeceğiz.” […]

Artık hiçbir şey söyleyemeyeceksiniz, buna bir son verin~

1. Ama niye hala askere gitmiyorlar?

2. Jin’in yaşı çoktan geçmedi mi? Hala askere gitmemiş olmaması beni daha çok etkiliyor

3. Tabii ki. Billboard’daki bazı liste başarıları üzerinden onları muaf tutmak çok belirsiz

4. Bariz belli olan bu olmalıydı zaten, iyi

5. Hadi bakalım

6. Tabii ki gitmeliler. Şimdi acele edin ve gidin. Zaten yeterince özel muamele gördüler.

7. Askere gidin artık

8. Ahh BTS hayranları amma çekti ㅋㅋㅋㅋ

9. Artık gitmenizi söylüyoruz size..

10. Bu ferahlatıcı oldu ㅋㅋㅋㅋㅋ

 

K: Pannchoa

guest
148 Yorum
Beğenilenler
En Yeniler Eskiler
Inline Feedbacks
View all comments
clarn

6. Tabii ki gitmeliler. Şimdi acele edin ve gidin. Zaten yeterince özel muamele gördüler.

yemişim özel muameleni adamlara bedava konser verdirmeye çalışıyonuz yamyamlara bak

Eren yeager

bu haberler çok sıktı memleket meselesi haline getirdiler böyle yüksek makamlı insanlar niye bunu tartışıyor neyse hadise ile kocasına ne olmuş niye herkes bunu konuşuyor

caroline

haykırdım ĞDGPJGPJGPOJSGOPSD

sel

ÖFŞAÖFĞWÖFĞWÖGĞÖWĞFMWĞT hemen özet geçiyorum

sel

mehmet ve ailesi hadiseye baskı yapmaya başlamış daha az konser ver daha kapalı giyin vsvs diye hatta bu psikolojik baskı baya devam etmiş kadın da dayanamamış (haklı olarak)ayrılmışlar mehmet de takılan bütün altınları geri istemiş ama bi kaç magazin sayfasında duyduğuma göre mehmet bi kaç sevgilisinden daha ailem muhafazakar sen aileme uymuyorsun diye ayrılmış hatta bi kızla nişanı atmışlar

sel

sonra tabi twitterda baya olay oldu herkes adamı araştırmaya başladı önce bir sürü çirkin çirkin tweetlerini buldular aşırı iğrençti ve adamın türkçesi o kadar kötü ki demet akalın yanında tdk kalır adını da değiştirmiş gerçek adı muhammetmiş sanırım başkaa ha bi de kerimcanla takıldığı bi dönem olmuş herkes ikisini sevgili sanıyormuş hatta otele falan gitmişler birlikte hep

sourfly

Bu Mehmet’in ailesi böyle muhafazakar takılıyor diyorlar ama bir magazin programında Mehmet’in babasının metresine kahve dükkanı açtığını söylediler tabi ne kadar doğru bilmiyorum ama iddia bu.

sel

bunu ilk defa duydum gerçekte nasıllar bilmiyorum ama muhafazakarız diyip duruyorlar

Eren yeager

Ohaaaa hdhdhdhdhdhxhdjd
Twitter hesabı açma zamanı geldi

NoComment

Evli olmadıkları zamanlarda da boyle davranıyordu ki daha kapalı giyinmesi sahnedeki danslari fln ben o zamanda sasirmistim hadise nasıl oldu da bu adamla evlendi diye.Hatta bence o zamanlar hadise buna biraz dikkat ediyordu yaa.Mehmet de onu hep en onden brn destekledim yok oyle bisey fln demis.Tweetlerini bende gordum onlar gerçekten igrencti.Ha bide takıları istemesi yalanmış galiba.Dusunuyom da 3mluk yüzüğü ben olsam bende isterim gejthwhtwtwjfqhe

sel

aynen en başlarda dikkat ediyordu

Lena

Her hafta bu konunun yinelenmesi çok sıktı bir karar çıkarırsınız ona göre hareket edilir durmadan aynı şeyler papağan gibi tekrarlanmaz ki

White.

bu baskıyı yapan şirket ve şirketler idollere özel askerlik istiyorlar çünkü iki yıl gerçekten uzun, bts üyelerinin bununla bir sorunu olduğunu düşünmüyorum gerektiğinde gideceğiz diyen bizzat kendileri ama hybe şuan en büyük para kaynağını ve devlet iletişimini kaybetmek istemiyor yeni gelecek gruplarının da önünü açmak istiyor diğer şirketlerin de bu yüzden ses çıkarmadığını düşünüyorum eğer muafiyet gelirse onlarda hak isteyecektir. burada tek arada kalan ve zararı gören malesef bts.

Jjangjjangmanboonboong

Gerçekten de bts’in etinden sütünden ne varsa faydalanıyor hybe.. kendi çıkarları için imajlarını da harcamaktan çekinmiyor rezil şirket. Üyeler de çıkıp tek başına hareket edemiyor sayelerinde.

White.

hybe bts’in tüm haklarına sahip malesef sahne isimleri grup ismi her şey onlar da asla vermezler, grup üyeleri çalıştıkları ortam ve kişilerden memnun olduğu için devam ediyor bence yoksa siyaset ile bu kadar içli dışlı olmayı kimse istemez

Yallah Muz Cumhuriyetine

Hem Hybe hem de hükümet yüzünden daha vakitleri gelmeden sanki yıllardır asker kaçağıymış gibi muamele görüyorlar şaka gibi.

White.

6. Tabii ki gitmeliler. Şimdi acele edin ve gidin. Zaten yeterince özel muamele gördüler.

bu yoruma da anlam veremedim bts’e hiçbir zaman özel muamele yapılmadı ülkeyi karşılıksız tanıtan hep onlardı sadece başarıları olunca konuşulan hatta başta ki başarılarını görmezden gelen bir ülkeydi şuan biraz daha kıymet bilir gibi gözüküyorlar ama en ufak şey de yerin dibine sokmayı biliyorlar işlerine geldiği davranınca özel muamele yaptıklarını düşünüyorlar kore milleti fazla nankör başka hangi sanatçıları bu kadar başarılı olmuş acaba tarih boyunca zaten sırf bu tanıtımları için muafiyet vermeyip asker de yatıracaklarsa sadece lafta olan “özel muamelelerini” de bıraksınlar

justlikethat

Bu konuda özel muamele görmüyorlar mı sence? Ben başka hiçbir idol hakkında acaba askere gitmeseler mi diye tartıştıklarını görmedim. Başarılılar kabul ama bu gördükleri şey tam olarak özel muamele.

Last edited 4 gün önce by justlikethat
White.

özel muamele değil kore zaten birçok ülkeye katkı sağlayan sanatçı veya sporcu kişilere muafiyet veriyor, bts amas gibi müzik sektörünün en büyük törenlerinden birinde büyük ödüller almış grammy’e aday olmuş, koreli olduklarını her zaman yansıtan ülkelerini tanıtan kişiler, bts korenin turizm sektörüne bile çok büyük katkılar sağlıyor her sene, ülkenin adının daha fazla duyulmasının en büyük sebeplerinden biri şuan bunun mükafatını almalarının istenmesi gayet doğal başka hangi sanatçı bu büyük başarıları elde etti ki konuşsunlar yol açmak basit mi zannediliyor ilkler her zaman zordur

justlikethat

Ben bunlara bir şey demiyorum ki başarılarını kabul ediyorum ama sen de özel muamele gördüklerini inkar edemezsin. Özel muamele görüyorlar işte.

White.

eğer görselerdi busan konusunda zorunda bırakılmazlardı, siyaset ile bu kadar içli dışlı olmazlardı, olsalar bile haklarında tek olumsuz yorum olmazdı, askerlikten direkt muafiyet alırlardı bunlar özel muamele görmediklerinin gayet net kanıtı bts devlet nereye davet etse oraya kendi bütçelerini kullanarak gitti hiçbir zaman para talep etmedi hatta bunun hakkında haberler çıkmıştı özel muamele gören insanların cebinden niye çıkıyor bu para veya konferans dış ülke görüşmelerinde ülke tanıtımında neden isimleri kullanılıyor bunun bts’e faydası ne ben sana söyleyeyim hiçbir faydası yok elbet imaj açısından kazandıkları şeyler vardır ülkelerinde ama bu da nankör koreliler için geçerli değil bir iki güne unutuyorlar

Last edited 4 gün önce by White.
NoComment

Merak ettigim için soruyorum korenin muafiyet verdiği sanatçı ve sporcular kimler?Cunku son zamanlarda bir sanatçıya vermesi gerekiyorsa ilk sırada bts olurdu.Sporcu olarak da ben sadece son u biliyorum.Onun icin de şart asya kupasını kazanmasiydı sanırım.Ve adam su an ingilterede yasıyor ona ragmen eger kazanmazsa askere cagircaklarini fln söylemişlerdi sanki

Kullanici

Asya Oyunları’nda Japonya’yı yenip şampiyon olan Güney Kore Milli Takımı’nın tüm futbolcuları askerlikten muaf oldu mesela ya da uluslararası oyunlarda altın ya da bronz madalya alan herkes askerlikten muaf. Muafiyetler ayrıca kemancılar, piyanistler, bale sanatçıları, aktörler veya yönetmenlere de veriliyor. Bir kaç yıldır BTS sebebiyle k-pop sanatçıları da bu listeye dahil olmalı mı diye tartışıyorlar işte…

Last edited 3 gün önce by Kullanici
Yallah Muz Cumhuriyetine

Ayrıca biraz da savunma bakanlığı kendi kendine bunu tartışırken hem hükümetin Bts den ülkelerini tanıtması için ücretsiz konser talep ederken hem de Hybe adına onlardan habersiz sponsorluk talepleri oluşturduğunu konuşalım. Hybe şirketler kendilerine dönünce haberimiz yok demiş. Bts özel muamele görmüyor hükümet tarafından özenle kullanılıyorlar.

Yallah Muz Cumhuriyetine

Keşke Jin eline bavulunu alıp gidecek gibi yapsa yarın onlara ara bile verdirmeyen açıklama yapacağım diye şekilden şekle giren şirket ve yakalarından düşmeyen hükümet ne tepki verecek acaba çok merak ediyorum.

Liz

tam seokjinlik hareket olur ama ksjdksks

Yallah Muz Cumhuriyetine

En son kafası atacak ve bunu yapacak gibi hissediyorum zaten.😂

Kullanici

Jin’in sene sonunda erteleme hakkı dolmuş oluyor muhtemelen doğum gününe yakın gidecek

Aycik

Gerçek çok rezil bir olay. Kbs olayı patlatmasa tüm her şey çocukların ve şirketin üstüne kalacaktı. Zaten herkes o kadar çok istemiyor ki artık konseri. Birde şansa konser alanının panelleri delinmiş hazirana kadar tamir edilmesi imkansızmış. Evren mesaj veriyor resmen iptal edilsin diye.

Idontknow

işte bu noktada grup bariz bir şekilde tehlikede. Hybe bakış açısı malum, devletin stediği malum. hiç olmadık bir şekilde, hiç olmadık bir olay bts’e bağlanıp sonunu getirebilir. Ünlendikçe bela gelir derler ya aynı o hesap. Özellikle hybe akıllıca adımlar atmazsa …

Yallah Muz Cumhuriyetine

Haklısın umarım bu siyasetçilerle içli dışlı olma durumundan bir şekilde kendilerini sıyırabilirler bende bunun iyi sonuçlar doğurmayacağını hissediyorum. Şu Hybe çıkardığı gruplardan sonuç almaya başlasın da grubu bir salsın ve hükümetten de yakalarını kurtarsınlar diye bekliyorum.

Last edited 4 gün önce by Yallah Muz Cumhuriyetine
Nilüü

ay sıktı bu mesele artık ya

Laila

“Bu zor konuyla ilgili pozisyonumuzu değiştirmeyeceğiz.”

E madem niye o kadar uzattınız? Boşu boşuna ortalığı karıştırdılar, belli aralıklarla bu mevzu açılıp açılıp durdu, baktılar halktan tepki geliyor bu sefer hiçbir şey olmamış gibi konuşuyorlar. Olan çocuklara oluyor tabi

Betülliçe

ay bts e nefret toplamak için her gün aynı haber net bir şey yok bts ve askerlik kelimeleri yan yana gelince hemen gündem edip nefret kusuyorlar

Betülliçe

ve onların bir şirkete bağlı olduklarını hepimiz biliyoruz yani çıkıp biz gidiyoruz diyemezler hep aynı şeyleri tekrarlıyoruz ama hala anlamayanlar var

Jjangjjangmanboonboong

şimdi herkes koreli olacak evet bekliyorum

Yallah Muz Cumhuriyetine

Birde şu dikkatimi çekiyor savunma bakanlığı madem Bts diğer ülke gençlerinden farksız özel muamele hak etmiyor diyor. En başından o nişanı alana erteleme hakkı yada Bts askere gitsin ama gerekirse konser de verebilsin gibi şeyleri neden konuşuyorsunuz. Jin için bu erteleme süresini neden verdiniz. Özel muamele hak etmiyorlarsa en başından bu süreyi tanımayacaktınız o da gidecekti. Yok bir takım özel muameleleri hak ediyor diyorsanız o zaman demek ki diğer vatandaşlardan gençlerden farkları var. Burada bariz bir tutarsızlık var.

Last edited 4 gün önce by Yallah Muz Cumhuriyetine
Yallah Muz Cumhuriyetine

Bu konudan o kadar sıkıldım ki en azından bir üye bu yılın sonunda gider de bir çenelerini kapatırlar artık.

Exovelvet

Koreliler’e bazen çok özeniyorum. Dertlere bak savunma bakanlığının uğraştığı şeye bak şey demişim pardon dertçik olacaktı

Eternallove&Endlesslove

Konu aynen şöyle ilerliyor:
BTS askere gitse iyi olur ama gitmese de olur. Gitmeli mi, gitmemeli mi? Göndermemek için ne gibi kriter belirlesek? Bu kriteler göndermemek için yeterli midir? Neyse biraz daha konuyu uzatıp size döneriz.

Last edited 4 gün önce by Eternallove&Endlesslove
Liz

Konserden önce mi gitsinler yoksa sonra mı nasıl işinize gelir? Ya da başka ülke işleriniz varsa onları da yapsınlar sonra gitsinler?Netizenler neyin ayrıcalığından bahsediyor ya? bu konu btse nefretten başka ne getirdi? Yeto

Aycik

Heh bende bu ayın 48283.askerlik haberi nerde diyordum ki gelmiş. Cidden yeto. Bin defa açıklandı liyakat nişanları sayesinde 2 yık uzatma hakları olduğu ve bunu kullandıkları. Jinin yıl sonuna kadar süresi var 🥰 ayrıca çocukların etinden kemiğinden yararlanmaya çalışırken ve her şeylerini kısıtlarken özel muamele gördüler demek 🧍🏻‍♀️

jolene

usta tahminen benim oğlanları ne zaman salarsınız, ayrıca bu sitede ne kadar çok koreli subay varya maşallah hepsi kore askerliği hakkında pek bilgili 🤡

adim

ara verme olayini askerlik meselesine baglayip bu konuyu kokunden halletmis olabilirlerdi. ancak bts seviyesinde unlu insanlarin askerlikte cok zorlanacagini dusunuyorum gd bile taciz sebebiyle cok fazla izin gunu kullanmak zorunda kalmisti.

vio

ay cok sacma zaten muzik alt tarafi bu tamam ulkeyi tanittilar falan da nobel odulu de almadilar abla askerlikten muaflik falan cok sacma rain abimiz falan niye gitmis o zaman

Liz

yine btsle bir kpop idolünü aynı kefeye koymaya çalışmalar falan. ne alaka ya

Lena

Yani bazen gerçekten sırf konuşmak için konuşuyorsunuz Rain ve BTS’in ülkeye getirisi bir mi adamların yıllık ülkeye katkısı 3,6 milyar dolar Kore diyince insanların aklına ilk gelen şey BTS sırf bu grup için Kore’ye gidiyorlar Korece öğreniyorlar bu sene Fifa şarkısını yapacaklar bu insanlar 4 sene öncesine kadar hala inanılmaz ırkıçılığa uğruyorlardı prestijleri artıyor böyle bi gücü de kaybetmek istemiyorlar

Last edited 4 gün önce by Lena
Lena

BTS antileri doluşmuş yine eksileyin full istediğiniz kadar ağlayabilirsiniz gerçekler değişmeyecek

Last edited 4 gün önce by Lena
Vivi

Blah blah kpop sektörü bts’den öncede vardı aynıları yapılıyordu merak etme

Lena

K-pop sektörü BTS’ten önce yoktu demiş miyim bi oku bu kadar popüler değildi sizin derdiniz belli ama BTS gitsin ki bizim sevdiğimiz gruplarda bir yere gelebilsin bence çok acınasısınız

Last edited 4 gün önce by Lena
Michael Scofield

Onlar da alsaymış Liyakat nişanını.

Vivi

Liyakat nişanını idollere verilmezdi sırf askere gitmesinler diye yaratılmış bir nişan o. üyelerinde işine geldi çünkü korkuyorlar bu kadar basit

Michael Scofield

Bts liyakat nişanı aldığı zaman askerlik diye bir mesele bile yoktu ya.
Korkuyorlar diye vahiy mi geldi sana?

Lena

Liyakat Nişanı, herhangi bir ülke veya egemen gücü; askeri, siyasi, kültürel, bilimsel ve sanatsal tanıtımında üstün başarılar gösteren kişilere verilen nişandır. Hani müzikte bi sanat dalı ya arkadaşım birde bir şey biliyormuş gibi konuşuyor shjdjdjsxk bu kadar kudurma ya

Last edited 4 gün önce by Lena
Jjangjjangmanboonboong

https://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_Cultural_Merit_(South_Korea)#:~:text=The%20Order%20of%20Cultural%20Merit,national%20culture%20and%20national%20development.%22
sırf askere gitmesinler diye yaratılmış gibi durmuyor:D

Jjangjjangmanboonboong

Bts adamlar : Liyakat nişanı idollere verilmezdi sırf askere gitmeyelim diye yaratılmış bir nişan o. E bizim de işimize geldi çünkü korkuyoruz bu kadar basit.
Vivi senin de ağzında bakla ıslanmıyor biz bunu saklamaya çalışıyoduk naptınmsdaksdfks

Kullanici

Kardeşim 2018 yılında ne askerliği ? Ayrıca kültürel katkı yapanlara yıllardır verilen bir nişan verilmemişse hak edilmemiştir düz mantık okey?

White.

önceden vardı ama bu kadar global değildi global yapan ise bts ülkelerini dış müzik pazarına tanıtan ve kabul ettirmeye çalışan ilk adımı atan bts’di siz de keşke bunu kabul edebilseniz.

Vivi

Dış pazara açılan gruplar vardı Wonder Girls, Snsd erkeklerden HOT gibi isimler ama bu gruplara btse yapılan özel muamele yapılmadı grubunuz çok cabuk kaybolup gidecek diye onlara özel yasalar çıkardılar kpop’u bts yaratmadı onlarda bu kpop 2000li yılların başında hallyuya çoktan girdi. Büyük yerlerde sahne alan idollerde oldu bunların hiçbiri bts ilk yapmıyor üzgünüm kpop’un adı çoktan vardı

Lena

Okuduğunu anlamıyor musun kimse kpop yoktu demiyor zaten dediğin grupların hepsi Japonya pazarına açıldı Amerika’ya açılmaya çalışsalar da tutunamadılar BTS’se tutunabildi Amerika’nın saygın müzik ödüllerine gidebildiler BTS’i kötülemek için sadece saçmalıyorsunn

White.

hiçbiri amerika veya avrupa da tutunamadı bir iki şova öylesine çıkarılan isimler gibi gidip geldiler bir sanatçı olarak görülmediler asyalı dendi ve geçildi şuan bts’in yarattığı konum ile eski kpop furyasını bir tutamazsın bts koreli şarkıcılar başlığını oluşturdu sonra kendilerini normal bir grup olarak kabul ettirdi zaten kimse kpop’un adı yoktu demiyor ama global de zirveye taşıyan şuan çıkan her grubun amerika da ki kitlelere daha basit bir şekilde ulaşmasını sağlayan bts oldu senin saydığın grupların egemenliği sadece asyada geçerliydi yada aynı psy gibi tek şarkılık başarıları vardı yerel fandomları asla olmadı

hephakliyim1

dış pazar dediğin sadece asya ülkeleri bu arada, bts’ten önce hiçbir grup abd’de başarılı olamadı. jyp wg’yi abd’ye gönderdi ve flopladılar, snsd her zaman asya odaklı bir grup oldu hele h.o.t’ye patladım, kore’ye idol kültürünü getiren grup da dış pazara açılma ne alaka??? bts’ten önce bigbang, 2ne1’ın yine abd’de bir kitlesi vardı da yine de bts ile karşılaştırılamazlar. bts amerika’da lokallere kadar indi. tekrar diyorum sevmek zorunda değilsin de bts kpop’ta birçok ilkleri başarmış bir grup bunları görmezden gelmek tamamen kıskançlığından kaynaklanıyor

Last edited 4 gün önce by hephakliyim1
Kullanici

BTS’ten önce şirketler sanatçılarını Amerika’ya gönderip ingilizce şarkıyla promosyon yaptırıyorlardı onlar da floplayıp geliyordu hatta Wonder Girls Kore’de en popüler olduğu o zamanlar bu yüzden dağıldı keşke azıcık k-pop hakkında bilgin olsa…

plowi

yo bts’ten önce herkes psy’ı tanıyordu ve dinliyordu. 7den 70e herkesin dilinde gangnam style vardı. sonrasında tutunamadı ama kim ne derse desin global olarak ilk adım budur.

White.

tek şarkılık başarı bir adım veya kabul görme değildir eğlenceli bir şarkıydı ama genelde “çinli, asyalı adam” altında biliniyordu sanatçı değil şarkı patladı arada ki fark gayet açık

Kullanici

PSY her yere gidip ingilizce konuşup Gangnam Style sergileyip döndü k-pop’ın k’sini bile etmeden üstelik herkes onu Çinli zannediyordu ve o zaman neden viral olduğu sorulduğunda çocuklar dansımı çok sevdi farkındayım dedi hayır yani adam bile farkında siz gelip ezbere konuşuyorsunuz.

hephakliyim1

vivi yine aşırı boş yapıyorsun, sevmek zorunda değilsin de bts’in kore’ye ve kpop’a olan katkısını inkar etmek cidden komikmiş

BIBI NAKED

Jin’in yaşı geçmedi. Yıl sonunda tam olarak 30 yaşında olacak.

mery

Jin’in yaşı çoktaaaan geçti. Bir de kendin 30 diyorsun. Bu nasıl çelişki ghjfdk

”Güney Kore’de, 18-28 yaşları arasındaki tüm sağlıklı erkekler, ülkeyi Kuzey Kore’ye karşı koruma çabalarının bir parçası olarak orduda iki yıl hizmet etmek zorunda.”

Last edited 3 gün önce by mery
Lena

Liyakat nişanı aldığı için 2 sene daha uzatma hakkı var yani 30 yaşında girdiğinde gitme zorunluluğu geliyor daha girmedi neredeyse bütün ünlüler son ana kadar bekliyor zaten

Annasavedyou

Tekrar ediyorum. Jin’in yaşı gelmedi. Bu yılın Aralık ayının dördünde yaşı dolmuş ve süresi gelmiş olacak. Açıklama geldiğine göre gidecek. Ortada da iki ay olduğuna göre Hybe’ın açıklama yapması için henüz vakit var. Ama Kore’nin bu söylemeleri beni güldürüyor. Bir miktar. Ülke tanıtımı için konser verilsin diye ailelerine kadar gidildi, Seul turizm elçiliğine devam edilsin diye hemen anlaşma ile ilgili medyada haber yaptılar ki elleri kolları bağlansın. Ama bu şekilde davranmasını da biliyorlar. Konu hakkında bir bilgisi olmayanların yorumları daha da güldürüyor. Topluca askere gitme vakitleri geldi de kaçıyorlar sanki. Seokjin’in bile Aralık ayına kadar vakti var.

mery

Jin’in yaşı çoktan geçti kanka nfdmkfnm

”Güney Kore’de, 18-28 yaşları arasındaki tüm sağlıklı erkekler, ülkeyi Kuzey Kore’ye karşı koruma çabalarının bir parçası olarak orduda iki yıl hizmet etmek zorunda.”

Kullanici

“Kültürel liyakat nişanına sahip erkekler 30 (uluslararası yaş) yaşına kadar askerliğini erteleyebilir”

Bu kanun yeni bilgin olsun

Last edited 3 gün önce by Kullanici
Lena

Niye her yorumun altına bunu yazıyorsun hsjdjdkdkfk bunları yazacak kadar uğraşacağına yorumları okusaydın liyakat nişanı aldığı için 30 yaşına kadar gitmesi gerekmediğini bilirdin

mery

sadece 2 yorumun altına yazdım. 30 yaşını savunup duruyorsunuz da 28 yaşını çoktan geçti bunu demek istiyorum. bu 2 yıl sadece ayrıcalıktı aslında çoktan gitmesi gerekiyordu anlayamıyor musunuz bunu gerçekten 😂 neyse ”ayrıcalığı” da bitti

Lena

Ayrıcalığının bitmesi sana ne kattı çok merak ediyorum sevmediğin veya takip etmediğim birinin askere gidip gitmemesi sana ne katıyor ki ama belli bunlar gitsin de bizim gruplarımıza yer açılsın bir şeyler başarabilsinler bu kafadasınız ve bu çok acınası

Annasavedyou

Eksik bakmışsın “kanka”. Nereden tanışıyoruz merak ettim. Fakat hemen düzelteyim. Kültürel Liyakat Nişanı sahibi olan herkes askerliğini iki yıl erteleme hakkına sahip. BTS ve Jin bu hakkı kullanıyorlar. Bu onların yasal hakkı. Haklarını kullanıp kullanmayacaklarını da size sorsunlar isterseniz. Lütfen bilmiş bilmiş yorumlar yapmadan önce bir dikkatli araştırın olur mu? Rezil olursunuz sonra. Hani burası ciddi bir platform değil ama bunu ciddi bir yerde de yapıp kötü bir duruma düşmeyin. Kankanız olarak ufak bir tavsiye vereyim dedim. 🙂

mery

Ciddi platform diye bişey yok kanka hfjdhdjsk oppalarının askere gitmesini konuşuyoruz max ne kadar ciddi olabiliriz mahkemede miyiz BDHJSHFDJSK
30 yaşını savunup duruyorsunuz da 28 yaşını çoktan geçti bunu demek istiyorum. bu 2 yıl sadece ayrıcalıktı aslında çoktan gitmesi gerekiyordu anlayamıyor musunuz bunu gerçekten 😂 neyse ”ayrıcalığı” da bitti

Xyz

Güney Kore’nin BTS askere gitmesin diye “Kültürel Liyakat Nişanı alanlar 30 yaşına kadar askerliğini erteleyebilir” diye yasa çıkardığını kimse inkar etmiyor zaten “kanka” durduk yere triplere giren sizsiniz

Hgs

valla hobinin tam gitme zamanı, gitsin gelsin de daha fazla sakız olmasın. Valla bıktım bu sonu gelmeyen, bir dediği bir dediklerini tutmayan yalancı siyasetçilerden..Busandaki konser dahil hiçbir şey o yalancılarla yürümüyor ve yürümez, neden kullandırtıyorlar ki şirket kendini ve grubunu biraz geri çek ya her şeylerine evet diyor o siyasetçilerin🤨

Yallah Muz Cumhuriyetine

Aynen ne biçim bir hükümet ne biçim beceriksizlerse 100 k bir ücretsiz konserin hakkından gelemediler. Tarkan bunun kaç katını sorunsuzca verdi açık alanda hem de.

Annasavedyou

Bir yıl erteleme hakkı var. Ve sanırım BTS buna çoktan başvurdu ve kabul edildi. Yani muhtemelen tüm üyeler otuz yaşını doldurana kadar gitmeyecekler.

Kullanici

1 yıl değil 2:)

Tüm koreliler 18-28 yaş arası askerlik
BTS 18-30 yaş arası askerlik

Annasavedyou

Okuduğum makalede bir yıl yazıyordu. Düzeltme için teşekkür ederim.

moi

Ülke içi sorunları hakkında yorum yapıyor olmamız ne kadar doğru tartışılır ancak bence de zaten gitmeliler. Tüm Kore vatandaşları için geçerliyse onlar için de geçerli olmalı, tabi ki başarıları çok ayrı bi nokta ama zaten bunun karşılığını fazlasıyla alıyorlar. Gitmedikleri taktirde bu diğer vatandaşlar için rahatsız edici olacak ve kısıtlamalar neye göre belirlenmeli sorunsalını da beraberinde getirecek.

Kullanici

Bence BTS’e kamu hizmeti yaptırsınlar bir çok ünlü kamu hizmeti yapıyor zaten 2 yıl memur gibi çalışıyorlar ne güzel gerçi bu bizim sıradan hayatımız asktatkş iki tarafın da gönlü olmuş olur

Bosyapmayin

Bütün enerjimi sömürüyor askerlik muhabbeti yeter ya 🥲

justlikethat

Gitsinler artık. Her ne kadar başarılı olurlarsa olsunlar bts üyelerinin o askere giden gençlerden hiçbir farkı yok.

justlikethat

Eksileyeceklere şöyle açıklama yapayım. Bts çok başarılı bir grup evet. Başarı, para, yetenek bunlar bazı konularda insanları üst seviyeye taşısa da bazı şeyler konusunda herkes eşit. Hiçkimseye bu konuda ayrıcalık yapılmaması gerektiğini düşünüyorum. Bu açıdan baktığımda da bts üyeleriyle o askere giden gençlerin arasında hiçbir fark yok. Hepsi de vatanı için bu görevi yapmak zorunda.

moi

Eksi sayısı beni dehşete düşürdü. Zaten başarılı olmalarının karşılığını fazlasıyla alıyorlar ki erteleme gibi bir ayrıcalık sunuldu. Orada yaşayan ve askere gitme durumu olan ya da gitmiş kişiler için çok rahatsız edici. Bu kriter neye göre belirleniyor sorunsalı da oluşur ki ayrıca neye göre daha faydalı? Bir kişinin yaptığı işin getirisi daha az diye sen git, diğerleri gitmesin diye bir saçmalık olabilir mi

justlikethat

Bunu anlat anlatabilirsen.

Kullanici

Gitsinler artık ne yaa?

Güney Kore askerlik yaşı 18 yaş.

Herkesin 28 yaşına kadar erteleme hakkı var (eğitim sebebiyle falan) idollerin hepsi son güne kadar erteliyor. BTS’in ise 30 yaşına kadar erteleme hakkı var (kültürel liyakat nişanları olduğu içi) haliyle hepsi diğer idoller gibi haklarını son güne kadar kullanacaklar…

Last edited 4 gün önce by Kullanici
justlikethat

Jin 29 yaşında? Yaşıtı çoğu idol askere gidip geldi zaten. O niye bekliyor?

Michael Scofield

Adamın liyakat nişanı var erteleme hakkını kullandı anlamamak için direniyorsunuz resmen.

Kullanici

Ya sabır o kadar yorum yaptık hala anlamamış yazıklar olsun

Rain

salın artık ya bıktım demekten dilimizde tüy bitti busan konserini falanda yapmasınlar direkt askere gitsin bts’e özel muamele falan yapıldığı yok köle gibi kullanma derdinde herkes

Renjun

Bts hayranları çok cekti yorumları çok saçma burada kaç yıldır asker yolu bekleyen hayranlar var gruplar 4 5 senedir cb yapmıyor ama bts gitmediği halde 2 3 haberi de çekecek artik o kadar da olacak yani

nurarmy

Okuma kanka. Saçma buluyorsun birde skshhs ayrıca army ler haberlerden yorulmadi insanlara laf anlatmaktan yoruldu netizenler açıklama diye kuduruyor oysa daha jin in yaşı bbile dolmadı siz ne alaka?

Renjun

Kusura bakma ama bunu drama ya çeken çok army gördüm yok haber yapılmasın da bilmem ne ayrıca laf anlatmak zorundasınız tabi ki çünkü sadece sizin idolunuz gitmedi

kerata

haberde neden sadece bu dikkatini cekmis ilginc dogrusu😃 sadece digerleri gibi lincleme derdindesiniz bi farkiniz yok

Renjun

Neden ilgimi çekti çünkü savunma bakanliliginin inatla gidecek demeleri durumunda sizin ve şirketinizin hala biz bakanlığı bekliyoruz açıklamaları haberleri olabilir mi sonra da abi niye haber çıkartıp prim yapıyorsunuz dramaligi?

koniçiva

İşte ayda bir gelen o post

GAMZE

Sıktı.

nurarmy

Kanka siyasetciler ve antiler dışında takan yok bos yapmayın daha busan konseri için nasıl cildirdiginizi gördük 15 saniyede sold out yapip 500 kişi siteyi çökertti. Karaborsada biletleri kac binlere sattiniz düşünceleriniz davranışlarınıza yansıdığnda konusun 😁

blablabla

gına geldi şu muhabbetten ya. adamları bi’ salsanız da ne zaman gideceklerine kendileri karar verseler

nurarmy

Sıkıldıkça açıyorsunuz konuyu çocukları sömürmeyin askere gitmelerini istiyorsanız ki bence bighit in açıklama yapmaması en iyisi ilk defa bighit in vurdumduymazligi işe yaradi. Kudurmaya devam

mery

8. Ahh BTS hayranları amma çekti ㅋㅋㅋㅋ

Saçmalık gbfndhnfjdk army kadar ballı bi fandom görmedim.

İrem

Duyduğuma göre idollerden gönüllü olarak askerlik hizmet zamanı gelmeden öncede orduya kendi rızaları ile katılabiliyor. Bts hayranları idollerinin bu konuşmalar yüzünden sürekli rahatsız olduklarını dile getiriyor ve zaten git deseler gideceklerini söylüyorlar lakin Bts üyeleri de askere gitme seçenekleri varken bunu olabildiğince ertelemeye çalıştıkları için artık bu tepkileri aldıklarını düşünüyorum.

Jjangjjangmanboonboong

Bir şirkete bağlılar farkındasınız değil mi? Hybe çok çıkarcı paragöz bir şirket olduğundan bunu ertelemek için çok uğraştı. Üyelerden biri de çıkıp ben seni bekleyemem gidiyorum diyemez ertelemeyi üyeler çıkıp söylemedi ki şu ana kadar liyakat nişanı nedeniyle gitme zamanları gelmedi. Jin için de belli bir süre var. Git deseler gideceğiz denme sebebi de hala git kararı çıkmamasıydı.

Liz

Doğru jimin kalkıp yarın gidiyorum dese hem şirket hem de hükümet ağzını açmaz çok haklsın.Ara verdiklerinde dağılma bile değil kısa süreli bir arada sektörde önde gelen bir sürü kişi bunu gözden geçirmelerini söyledi sence üyelerden birinin elini kolunu sallayarak askere gitmesi mümkün mü? bir de 1 ay sonra konser var.kore ellerinden geldiğince btsi kullanmaya çalışıyor.siz yeri kolayca dolabilecek kpop idolleriyle karıştırıyorsunuz btsi.sen exoldün demi ya. bir de şey eklesene sonuna ühüü benim oppalarım gitti onlar da gitsin ühüüü

İrem

“Oppalarım gitti onlarda gitsin” filan derdin de değilim ki gidip gitmemeleri beni çokta alakadar da etmiyor ben sadece eleştirilme sebeplerinin bu olduğunu düşündüğüm için bu yorumu yaptım ki bu askerlikleri hakkında çıkan 100 küsur haberden yorum yaptığım tek haberdi. Ayrıca üslubun çok yanlış ve seviyesiz lütfen biraz olgunlaşın artık ya. Eklemek isterim ki hayatım boyunca hiçbir idole oppa demedim çok şükür hiçbir zaman o kadar beyinsiz bir insan olmadım. Ama sen belli ki o dönemlerden geçmişsin.

Liz

bts haberlerine boş boş eleştiri altında zorlama çekememezlik dolu nefret yorumları yaptığını bilmesek bu ben çok olgunum tavırlarını yerdik ama işte.. üslubum kişiye göre muamele oluyor ya rahatsız olmuşsun galiba skdjjshf hadi abi ya

İrem

Ve bunu söyleyen Exo üyelerine durduk yere hakaret eden ve konunun Exo ile gram alakası yokken konuyu Exo’y çekmeye çalışan sensin yani! Kusura bakma da seni çok ciddiye alamıyorum. Ayrıca ben her grup hakkında eleştiri ve övme yorumları yapıyorum siteye girsen yaptığım 10 yorumdan Belki biri bts’e aittir. Bu yüzden iftirayı bırak artık ya.

Liz

Exoya hakaret ettigim tek bir yorum gostersene ya. Cidden merak ettim.

Kullanici

Ben askere gitcem hadi eyvallah gidiyorum denilmiyor yanlış biliyorsun Kore’de askerlik 18 yaşında başlıyor ya askere gidersin ya da okulum var deyip erteletirsin eğer ertelettiysen o sebep ortadan kalkmadan gidemiyorsun BTS üyelerinin hepsi üni okudu hatta Jin yüksek lisans yaptı bu yüzden 28 yaşına kadar erteletmişlerdi zaten sonra devlet kültür nişanı aldıkları için 2 yıl daha erteleme hakkı verdi onu da kullanmaya karar verdiler bir kere başvurduğunda vazgeçtim ben askere gidiyorum diyemezsin dolmasını bekleyeceksin. Bizde de askerlik kağıdı diye bir şey var belki bilirsin eğer o geldiyse seni askeriyeye çağırıyorlar demektir yani davet üzerine işliyor sistem eğer engelin yoksa gel… Read more »

Last edited 4 gün önce by Kullanici
Sulli

Amma uzattınız ha adamlar diyor zaten 6 ay sürecek ve albüm felan da çıkartabileceksiniz kaldı ki grup etkinliklerine ara vermişsiniz gidin işte bazı idollerinki gibi yıllarca sürmeyecek lisa bile askerliğe gitti bir bts kaldı ĞŞOSJCOSNCOEJFOEJDKKEODKS

Yoon's

Tek bir army çıkıp gitmesin demez. Kesinlikle gitmeleri taraftarıyız. Ayrıca Jin erteleme hakkını kullanıyor bu da netizen böceklerini alakadar etmiyor. Boş boş konuşmuşlar. Gitmesin diye zırlayan sizdiniz

Sulli

8.”Ahh BTS hayranları amma çekti” Şaka mı yapıyorsun canım? Exo-l kadar çilekeş bir fandom görmedim,Bts hayranları daha bir şey görmemiş Exo ile Bts aynı kaderi paylaşsaydı çoğu kişi fandomdan çıkardı

Kullanici

Anlamamışsın açıklama yapayım o vakit BTS hayranları bu askerliktir muafiyettir konunun siyasetçilerin elinde oyuncak olmasıdır devamlı gündeme gelip nefret savuşturmaktan bıktılar artık yeterin diyor..

Sulli

Açıklaman benim görüş açımı değiştirmedi teşekkürler

Lena

Exo ne alaka şimdi bu haberin altında komplekse mi giriyorsunuz anlamıyorum ki her bulduğunuz yere Exo yu sokup karşılaştırma yapıyorsunuz ne gerek var yani

Last edited 3 gün önce by Lenaa
Sulli

Evet her yere exoyu koymaktan büyük bir zevk ve mutluluk alıyorum başka bir sorun?

Lena

Yani komplekse girdiğini kabul ediyorsun bunu bilmek bana yetti hsbdjdk

mery

cidden.. armylerin amma çektiğini düşünüyolar ama exol, ikonic gibi birkaç fandom bu sektörde süründü resmen hfjdksjdks armyler (çoğunluğu) olaya her zaman tek taraflı bakan bencil ve şımarık bir fandomdu.

Idontknow

Hele ki ilişki haberinden sonra gitmezlerse halkta sıkıntı. Ne diyecekleri az çok malum ”Askere gitmeyip sevgilileriyle görüşüyorlar vsvs”

birgezgin

başından belli zaten paşa paşa gönderecekler yani bunu anlamamak için saf olmak lazım o bedava konserde tek hükümet kafasından çıktığını sanmıyorum hybe da belli ki bu fikir de vardı yalakalık yapıyor ama mecliste belliki hybedan hoşlanmayan öyle takmayan kesimde çok açıkçası gitmeleri herkes için iyi olur bir grubun bir ilişki haberi vs çıktığından bu durumu araya katmazlar ikincisi ülke eninde sonunda btssiz kalacak yaşlanacak bu adamlar evlenecek bazıları belki yani ekonomilerini daha düzgün bir gidişata bağlamaları lazım nolacak bakmaları gerek

soleil

Cidden sıktı artık. Hadi bighit en büyük para kaynağını iki sene kaybetmekten korkuyor bunu anlıyorum da, bts boş beleşe sırf kore’yi tanıtmak uğruna idol olmuş gibi askerlikten muaf tutulmasını isteyen tayfaya anlam veremiyorum. Tüm ülkenin hatta uluslararası bile milletin ağzında sakız olana kadar şimdiye iki kez yapmıştılar askerliği ama erteleyip duruyorlar.

Bts

Abart:d liyakat nişanları sayesinde askere gitme yaşlarını 30’a kadar erteleme hakları var e bütün idoller son ana kadar bekleyip öyle gidiyor zaten bts’te bu hakkı kullanacak tabi ki de

Kiminhayranıbu

Vallahi yetti konserler yasakken gidip gelebilirlerdi sene 2060 olacak bts askere gitsin mi haberleri olacak

hypnosia

Tabii ki gitmeliler herkes gitmiş gelmiş en büyük idoller bile zaten bunca zaman gitmemeleri bile ne kadar özel muamele gördüklerini kanıtlıyor.

Bts

Adamlar liyakat nişanı aldı. Bu Özel muamele değil bu nişanı alan herkes askerliğini 2 sene erteleme hakkına sahip YASA BU. İdoller de son ana kadar bekleyip öyle gidiyor zaten e bu adamların da daha yaşı gelmedi ki bu sene sonunda karar çıkmazsa Jin gidecek zaten cidden bilip bilmeden konuşmalarınız sıktı

hypnosia

Liyakat nişanı tm krdsm sen çok güzel şarkıcısın al bu nişanı askere bi süre daha gitme

btmn

aralarından gitmek istemeyen de vardır

Vivi

Jin’in çoktan askere gitmesi gerekirdi zamanı geldi geçiyor bile onun yaşında olanlar geri dönecek askerden o hala gidecek bu kadar korkmayın hayranlarda zamanı gelince gideriz lafını öğrenmiş üyelerden her fırsta yazıp duruyor lol

Last edited 4 gün önce by Vivi
Jjangjjangmanboonboong

liyakat nişanı diye bir şey duydun mu hiç jin’de ondan vardı da o yüzden zamanı geldi geçti denilemez

Vivi

Yoo zamanı geçti denilir üyeleriniz askere gitmekten korkuyorlar sizde bunları önümüze sürüyorsunuz her fırsta ama yemezler her erkek askere gitmek ZORUNDA

Last edited 4 gün önce by Vivi
Lena

Canım hayırlı olsun askerliğin iyi tezkereler Kore’de BTS üyeleriyle birlikte omuz omuza çarpışacaksın herhalde bu takıntının başka açıklaması yok çünkü

Last edited 4 gün önce by Lena
hephakliyim1

Kendisi kore genelkurmay başkanı o yüzden bu kadar hassas 😭😭😭

Lena

Bir de büyük harflerle zorunda yazmış kahkaha attım gerçekten dhdjdnfncjsk

Jjangjjangmanboonboong

yaa yemedin mii tühh :(((
en koreli sensin vivi 🙁 git çarpış cephede askldakdk şaka mıdır ya üyeler değil ama şirket çok korkuyor o kesin

Bts

Yanlarındaydın galiba bizzat konuştun ksnwwksnwksi senin idollerinin de liyakat nişanı olsa sonuna kadar onun ekmeğini yerlerdi vivi boş yapma şimdi burda adamların erteleme hakkı var yasal olarak hiçbirinin yaşı geçmedi. Liyakat nişanı olmanayan idollerle de btsi bir tutma zahmet olacak ama

Annasavedyou

Türkçe olarak bile internette arama yaparsanız Seokjin’in neden askerde olmadığını anlarsınız. Vakti geçmiş olsaydı herhalde hâlâ sahnede, etkinliklerde olmazdı değil mi? Bunu anlayamayacak insanlar mısınız yoksa bilerek mi yapıyorsunuz? Çünkü bir siz vaktinin geçtiğini anlıyorsunuz. Kore’de ki hiç kimse, Savunma Bakanlığı falan anlamıyor hiç vakti geldi mi gelmedi mi?

Last edited 4 gün önce by Annasavedyou
Ukalagrasif

Artık diğer grupların önlerini açmaları gerekiyor

clarn

already paved the way 😏

Michael Scofield

” Diğer grupların önlerini açmaları gerekiyor”demeniz kadar saçma bir şey yok. Ne yani diğer idollerin başarısız olma sebebi BTS mi?
BTS de çıkış yaptığı zaman çok iyi gruplar vardı ve uğraşıp onlar da en iyilerinden biri oldu.
BTS yaptıysa diğerleri de yapar.
Ki zaten BTS’in zirve zamanlarında bile başarılı olan bir çok grup da var.
Diğer gruplar da başarılı olsun diye emekli mi olsun adamlar?

Last edited 4 gün önce by Michael Scofield
Sir

O gruplar kendileri açsın

Annasavedyou

Hani BTS kendi yolunu onlar kendi yolunu açıyordu? Hani artık neredeyse BTS seviyesinde olan gruplar vardı? Ne oldu, ne değişti? Komik bu yorumlar ya. Bildiğim kadarıyla BTS kimsenin önünü kapatmıyor, elini kolunu bağlamıyor, sahneye çıkmalarını, müzik yapmalarını engellemiyor. Zamanında kimse BTS’in önünü açmadı, onlara şans tanımadı. Şimdi yapsın herkes ne yapacaksa.

Kullanici

Adamlar ara verdi ortada başarılı erkek grubu yok hala daha napsınlar ashroıtzmka

Yeni Yazılar

148
0
Would love your thoughts, please comment.x