JYP idollerinin okul performanslarını takip ediyor, SM ve YG ise idolleri okuldan aldırıyor

20

[theqoo] JYP, İDOLLERİNİN OKUL NOTLARINI TAKİP EDEN TEK ŞİRKETKEN SM VE YG İDOLLERİNİ OKULU BIRAKMAYA ZORLUYOR

1 (1)

Asa: Anaokulu mezunuyum… Ben sadece anaokulu mezunuyum.

Ekip: Anaokulu mu…?

Asa: İlkokuldan beri stajyer olduğum için öyle oldu.

2 (1)

“YG’nin stajyerlerden okulu bırakmalarını talep edip etmediğini cidden merak ediyorum…”

Eski 2NE1 üyesi Gong Minji de lise eğitimine devam etmemişti. Çok daha sonra, 2014 yılında lise denklik sınavını (GED) geçtikten sonra Baekseok Üniversitesi İlahiyat Bölümü’ne girebildi…

Blackpink ile birlikte stajyerlik yapmış olan Miyeon’un da YG’den ayrıldıktan sonra lise denklik sınavına hazırlandığı söyleniyor…

Blackpink’ten Jisoo’nun ise liseyi yarıda bıraktığı biliniyor. Grup arkadaşı Jennie’ye gelirsek, ortaokuldan mezun olduktan sonra lise eğitimine devam etmekten vazgeçmiş gibi görünüyor…

AKMU’dan Lee Suhyun da ortaokul eğitimini tamamen dışarıdan bitirme sınavlarıyla (GED) tamamlamış (en son eğitim seviyesi ortaokul denklik sınavını geçmek…). Fromis_9 üyesi ve eski YG stajyeri olan Lee Seoyeon’un durumunda ise lise birinci sınıfı okuduktan sonra okulu bıraktığı görülüyor… Bunların arasında sadece LeeHi düzgün bir lise diploması almayı başarabilmiş gibi duruyor (gerçi onun da geri dönüşler arasındaki boşluk dönemi inanılmaz uzundu…). İnsan cidden şirketin ortaokul veya liseyi bırakmayı bir zorunluluk haline getirip getirmediğini merak etmeden duramıyor…

3 (1)

“Tek bir üye hariç herkesin okulu bıraktığı o grup”

YG’nin o dönemki grubu iKON’dan bahsediyoruz. Song Yunhyeong dışındaki tüm üyeler okulu bırakıp stajyer olarak şirkete katılmıştı. Şu anda çoğu denklik sınavını (GED) geçip lise diploması aldı ama sonuçta denklik sınavı işte…

1. Okulu İlk Bırakanlar: B.I + Koo Junhoe

Ortaokul eğitimi Kore’de zorunlu eğitim kapsamında olduğundan okulu tamamen bırakmaya veya atılmaya yasal olarak izin verilmiyor. Ancak okula gitmeyi bırakarak eğitimi yarıda kesmenin bir yolu var: Eğer devamsızlık yapmaya devam ederlerse, okul onları “Kontenjan Dışı Takip Listesi”ne alıyor. Yıl sonuna gelindiğinde ortaokul öğrencisi statüleri ellerinden alınıyor, bu da liseye geçmelerini imkansız kılıyor ve ellerinde sadece ilkokul diploması kalıyor.

2. Sadece Ortaokul Mezunu Olanlar: Bobby + Kim Dong-hyuk

Bobby, YG seçmelerini kazandıktan sonra ABD’den Kore’ye döndüğünde liseye hiç gitmedi. Benzer şekilde, okulda öğrenci birliği başkanlığı yapacak kadar örnek bir öğrenci olan Dong-hyuk da ortaokul üçüncü sınıfın Kasım ayında YG seçmelerini geçtikten sonra liseye adımını atmadı.

YG, stajyerleri okulu bırakmaya alttan alta teşvik eden bir atmosfer yaratmasıyla nam salmıştır. Okulda çok başarılı olduğu bilinen çocuklar bile YG’ye stajyer olarak girdikten sonra kendilerini okulu bırakmış olarak buluyorlar…

4 (1)

“Gözyaşlarını sil ve bu işi hemen bitir [Stajyer Jennie’nin iç sesi]: ‘Benim tek çıkış yolum bu.’ Bunu çok genç yaşta fark ettim. Hatta şu an bu işi yapabilmek için okulu bile bıraktım.”

5 (1)

“Üyelerinin çoğu ortaokulu yarıda bırakmış olan SM’in yeni çaylak idol grubu”

SM’in çiçeği burnunda yeni grubu Hearts2Hearts’ta, yabancı üyeler dışındaki herkes okulu bırakmış durumda. Ortaokul zorunlu eğitim olduğu için, çocukları daha mezun bile etmeden bu şekilde çıkış yaptırmak biraz problemli görünüyor. Okulu bırakmayan idoller genelde yayın faaliyetleri ile derslerini bir arada yürütmelerine izin veren güzel sanatlar liselerine kaydolurlar.

6 (1)

Mark hariç, NCT Dream üyeleri bile sadece ilkokulu bitirip ortaokulu bıraktı, sonra denklik sınavına girip liseye geçtiler ama liseyi de yarıda bıraktılar değil mi?

Yorumlara bakılırsa bu durum SM’de artık bir gelenek haline gelmiş gibi..

7 (1)

“aespa üyeleri arasında Karina ve Winter, müzik kariyerleri ile eğitimlerini dengelemek (veya sınava dışarıdan hazırlanmak) adına liseyi bıraktılar.

Karina: Lise birinci sınıftayken SM Entertainment tarafından keşfedildikten sonra, tamamen dansa odaklanabilmek için ikinci sınıfa geçmeden önce okulu bıraktı.

Winter: Lise birinci sınıfı bitirip okulu bıraktıktan sonra SM Entertainment’a katıldı ve kendini tamamen stajyerlik hayatına adadı.

Her iki üye de çalışmalarından ziyade şarkıcı olma hayallerine odaklanmak ve çıkışlarına hazırlanmak için okulu bırakma kararı aldı.”

8 (1)

Hearts2Hearts’ın en küçük üyesi (maknae) bile ortaokulu yarıda bırakmış, üstelik kendisi 2010 doğumlu…

9 (1)

(H2H üyelerinin tamamı ilkokul mezunuydu ve ortaokulu bırakmıştı)

JYP, okul notlarını stajyer değerlendirme kriterlerine dahil eden tek şirkettir. Dönem fark etmeksizin her zaman okul hayatının önemini vurgulamışlardır.

10 (1)

“JYP stajyerleri, okul notları iyi değilse şirketten kovuluyor”

Eğer notlar belirli bir süre geçmesine rağmen düzelmiyorsa, stajyerlik programıyla ilişikleri kesiliyor. Burada notlarınız kötüyse stajyerlik statünüz tamamen askıya alınır; notları yükseltemezseniz kovulursunuz. Şirket sizden sınıf birincisi olmanızı beklemiyor, bunu sadece ortalama bir öğrenci gibi normal bir okul hayatını sürdürmenizi sağlayan bir alt sınır/kırmızı çizgi olarak görmelisiniz.

11 (1)

(NMIXX Haewon liseden mezun oldu)

“Lily ile aynı sınıftaydı ve aynı yıl birlikte mezun oldular. Okula geç geçiş yaptığı ve mezuniyet fotoğrafı olmadığı göz önüne alınırsa, üçüncü sınıfta nakil olduğu tahmin ediliyor. Güzel sanatlar lisesi yerine normal bir liseye gitmekte ısrar etmesinin sebebinin arkasında gerçekçi bir neden yattığı söyleniyor: Eğer idol olmayı başaramasaydı, normal bir hayata geri dönmek zorundaydı.”

Örneğin NMIXX’ten Haewon, stajyerlik günlerinde idollerin sıklıkla gittiği özel okullar yerine normal bir liseye gitti ve oradan mezun oldu. Nedeni mi? İdol olarak çıkış yapamazsa bile sıradan bir insan olarak hayatını düzgünce idame ettirmesi gerektiğine inanıyordu.

JYP CEO’su Jung, “Tüm stajyer eğitimleri okul saatlerinden sonra gerçekleşiyor; okula gidiş-geliş ve yurt konaklama düzenlemeleri tamamen bireyin isteğine göre belirleniyor,” dedi ve ekledi: “Karakter eğitimi gibi seçmeli dersler de dahil olmak üzere eğitimler tam 67 farklı kategoride yürütülüyor.”

CEO Jung, “Stajyerlerin en büyük endişesi, hayalini kurdukları şeylerin gerçekten gerçekleşip gerçekleşmeyeceğidir,” diyerek şöyle açıkladı: “Şirketimiz tarafından çekilen ‘Dream High’ dizisinde, yetenek veya uyum eksikliği nedeniyle başarısız olanlar normal sınıflara geri dönenler olarak tasvir edilmişti.”

İşte bu yüzden JYP, tüm stajyer eğitimlerini okul sonrasına planlıyor. Şirket içinde okul gibi eğitim veren bir sistemleri olmasına rağmen, stajyerlerin belirli bir düzeyde okul hayatını sürdürmeleri konusunda ısrarcı davranıyorlar.

12 (1)13 (1)

DAY6 YoungK (Üniversite mezunu/öğrencisi) -> TOEIC Skoru = 970 / 990

14 (1)

Ha:tfelt (Yenny) (Üniversite öğrencisi)

15 (1)

Hyerim (Üniversite öğrencisi)

16 (1)

JayB (Üniversite öğrencisi)

17 (1)

Taecyeon (Üniversite mezunu)

Mesele JYP’nin onları zorla üniversiteye göndermesi değil. En azından temel bir okul hayatı standardı sağladıkları için, okumayı seven yetenekli çocuklar kendi istekleriyle üniversiteye gidiyorlar zaten.

  1. Anaokulu mezunu olmak da ne demek cidden ya, ne ara bu noktaya gelindi…?

  2. Anaokulu mezunu mu… Üstelik bu çocuklara şirket içinde doğru düzgün bir genel kültür, temel eğitim de vermiyorlar.

  3. JYP’yi gerçekten takdir ettiğim ve sevdiğim tek konu kesinlikle bu.

  4. En azından çocukların ortaokuldan mezun olmasını sağlasaydınız bari…

  5. Anaokulu mu, kafayı mı yemiş bunlar?

  6. Anaokulu mezunu olayı cidden akıl karı değil, çıldırmışlar..

  7. Eğri oturalım doğru konuşalım, JYP bu konuda kesinlikle en doğrusunu yapıyor.

  8. Çocukları hiç değilse okula gönderin… Hayatlarını sadece prova odalarından ibaret hale getirmeyin.

  9. Bir de bunca şeyden sonra çıkış yapamadıklarını hayal etsenize. Bunun sorumluluğunu kim üstlenecek? Bu kadarı cidden çok fazla…

  10. Çıkış yapabildikleri için bir nebze rahat nefes alıyorlar belki ama ya başaramasalardı ne yapacaklardı..? Dördüncü ve beşinci nesildeki diğer herkesle kıyaslayınca bu durum bariz bir şekilde doğrulanıyor. JYP’de liseden mezun olmamış tek bir kişi bile var mıdır acaba, sanmam.

  11. Bu tamamen şirket politikasıyla alakalı bir sorun. SM’in 5. nesline bakarsanız durumun gittikçe daha da kötüleştiğini görürsünüz. 2. ve 3. nesilde durum kesinlikle böyle değildi.

  12. Cidden, çıkış yapamazlarsa ne yapacak bu çocuklar? Hayat boyu sadece denklik sınavlarının (GED) peşinden mi koşacaklar?

  13. Blackpink üyelerinin tamamının sadece ortaokul mezunu olduğunu ilk kez öğreniyorum… Şoke oldum.

  14. Bunu JYP’yi körü körüne övmek için söylemiyorum ama SM bu konuda cidden sınırı çok aşmış durumda, durum çok vahim.

Önceki İçerikKorelilerin ten rengi hakkında viral olan tweet
Sonraki İçerikRIIZE Sungchan’ın görüntülü arama etkinliğinde hayrana karşı tepkisizliği eleştirildi
Subscribe
Bildir
guest
20 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments