Benzer Yazılar

[PANN] Jeon Soyeon, çalıntı yaptığı şarkıdan telif hakkı geliri kazanıyor?

[PANN] Jeon Soyeon’un ‘My Teenage Girls’ için yaptığı şarkı, ATEEZ ‘Wave’ şarkısına benziyor + Jeon Soyeon özür diledi

[PANN] Jeon Soyeon, çalıntı yaptığı şarkıdan telif hakkı geliri kazanıyor?Şarkı adı: Sun
Şarkıcı: My Teen Girl
Yazar: Soyeon, POP TIME

Gönderi tepkisi [+786, -56]

1. [+405, -27] Medya ona yine “dahi bestecimiz” dediği için herhalde hepimizin unuttuğunu düşündü ve telif geliri almaya başladı… O zamanki özrü de sadece ortalığı yatıştırmaya yönelikti… Hiç pişman gibi değil

2. [+377, -26] Yazılımı yasadışı olarak kullanan Jeon Soyeon bile telif hakkı geliri elde ediyor ㅋㅋㅋㅋ

3. [+305, -21] Artık çalıntı mı yapacak yani?

4. [+138, -1] ?? Nasıl yani telif hakkından para mı kazanıyor..? Bu delilik

5. [+137, -14] Zorbalıktan ÇKP’yı övmeye.. şimdi çalıntı.. ne inanılmaz bir grup

6. [+86, -1] ATEEZ’in ajansı onu dava etmeli

 

K: Pannkpop

guest
101 Yorum
Beğenilenler
En Yeniler Eskiler
Inline Feedbacks
View all comments
Tugba

Zaten zenginsiniz sahneye çıkıp 2-3 şarkı söyleyip binlerce dolar kazanıyorsunuz, başkasının emeğine göz koyup ondan da para kazanmayın cidden ama. Zenginler ve bitmek bilmeyen doyumsuzlukları.

Prsşt

Aslında şarkı ateez in olsa cidden anlıyacam bu tepkiyi ikiside yabancı bir şarkıcıdan almışlar. Ateez şirketide yüzsüz yüzsüz hedef alıp ithamlarda bulundu ama aslında İki tarafta çalıntı şarkı almışlar. Soyeon suçsuz demiyorm ama şirkette tam bir fırsatçı. Ayrıca proğramda 1 defa çalınmış unutullup girmiş bir şarkı öyşe getirisi olan bir şarkıda değil. İnsanlar resmen kızı linçlemek için zor bişey buldular. Atiny cb dönemi ısıtılıp ısıtıp prim kasmak bu olsa gerek.

Melisssa

ateezin şirketi şarkının haklarını yasal yollardan satın almış aynı kefeye koyma

Prsşt

Eee satın aldığın asıl sahibi olmadığın şarkıya niye konuyosun ozaman hayırdır abi? Ayrıca şarkının yapımında sadece soyeon yok buna rağmen tüm suçu üzerine alıp özür diledi. Paranın üstüne konmak derken dkskksks şarkının parası yok be skskksksksk 1 defa bir proğramda çalınmış bir şarkı nın parasından kârından bahsetmek trajekomik.

myteez

Eden, Ateez’in prodüktörü, asıl şarkının telifini alıyor, cr de veriyor ve şarkı bire bir aynı melodi değil. Bir şarkının copy ya da intihal olabilmesi için sekiz ölçü ya da daha fazlası gerekiyor. Ancak Ateez’in Wave’i ve Soyeon’un Sun’ı nakarat olarak tamamen aynı. Ve Edenary ekibinden sample almak, cr vermek de yok. Edenary değiştirin şarkıyı, iznimiz yok demesine rağmen kullanmışlar. Bu da Sun’i çalıntı, Soyeon’u ise emek hırsızı yapıyor. Daha açık nasıl anlatabilirim bilmiyorum. Eden canlı performanslarda kullanılan senfonilere bile cr veren birisi, 21. yüzyılın ortasında yazılmış şarkıya konacak bir adam değil.

Last edited 4 gün önce by myteez
Neocrackheadtech.ltd.şti

Ağır saçmalamışsın

sss

sen galiba bu işlerin nasıl döndüğünü pek bilmiyorsun

Cheniee

bir defa çalınmış getirisi de yok derken ne kast etmek istedin bilmiyorum ama 3 dklık şarkılarda insanların emekleri var, ayları hatta yılları var

atzworlddomination

Ağlama sesin buraya geliyo

mrqueen08

Biri izin alarak almış diğeri ise çalmış.
Yazdıklarınız bana göre; Savunmak için, içi dolu gözüken çöp kutusu gibi duruyor.

Prsşt

Sizlerde başkasının şarkısına konmuş kendi şarkınız gibi olay yaratmaya çalışan ve şuan korede listeleri silen süpüren şarkının yapımcısı üzerinden prim kasmaya çalışan bir kitlesiniz. Umarım cb niz korede flop kalmaz

Last edited 4 gün önce by Ecemlim
Melisssa

yaşın kaç senin ya ahdhahgaga

Hitomi

Telif hakki satin almak, credit vermek tarzi seyleri daha ogrenmemissin sanirim once bilgilen sonra konus

birgezgin

ateez şarkının alt yapısını kullanmak için bizzat satın almış sahibinden diğeri ise saman altından su yürütüyor özrüne rağmen

pinkeu

soyeon overrated birisi geliyor bana son zamanlarda zaten ve bu kadar övülmenin ünün sonucu kızın kişiliğindeki ego ortaya çıktı

Sel cheshire

Neyin egosundan bahsediypsun a q

Honkiponkitorino

Soyeon şişirilen bir balon

mrqueen08

Cube HyunA kaybedince elinde kalanı onun gibi yapmaya çalışıyor ama olmuyor yakıştırmıyorum komik olduğunu düşünüyorum.

Cube soojine ve soyeon sığındı geir kapıları olarak güvendi soojin zorba çıktı soyeon ise hyunA gibi davranmak ve ona diss atarak gündeme gelmeye çalışan içi dolu çöp kutsuna benzetiyorum.

Last edited 4 gün önce by mrqueen08
sss

hyunaya diss mi attı

Havuçlu Tarçınlı Kek

Ben bu kızın bazı komplekslere sahip olduğunu düşünüyorum tamam kendi şarkısını yapıyor kendi sözünü yazıyor ama grup şarkılarında bile çoğunlukla en çok söyleyen en öne çıkan kendisi bu olayda da dilediği özür sanki bir lütufmuş gerek yokmuş gibiydi ve görmezlikten gelip telif alması da normal bu davranışına göre. Yaptığı şey resmen suç kendini üstten görmeyi bırakmalı bence artık

Hayrunnisa

Tamamen gözlemlerime dayanarak bir şey söylemek istiyorum. (Kesinlik belirtmiyorum) Sooyeon zamanında ciddi manada çok eleştirildi, çok aşağılandı. Ve bu tarz insanlar bir şey başardıkları zaman bir takım değişimler gösteriyor. Herşeyin en iyisini hakkettiğini düşünmek gibi. Sooyeon’a olan durumun tam olarak bu olduğunu düşünüyorum.

pinkeu

soyeon ne için çok eleştirildi ve aşağılandı? genel anlamda hep yetenekli görüldü sevildi

hai

unpretty rapstar zamanı fiziksel görünüşü ve uzun süredir stajyer olduğu halde çıkış yapamaması üzerinden hep dissleniyordu tabii ki o programın konsepti bu ama yine de kendine bir şeyleri kompleksleştirmiş olabilir

mrqueen08

Diğerlerine kıyasla çirkin buluyorlar.

what was the reason

eger bir grupta “lider” vasfını tasiyip bir lider gibi grubu yonetmek yerine şakayla karisik da olsa -ki şakasız en cok partı kendisi alıyor- boyle soyleyip davraniyorsa benim gozumde jeon soyeon basarisiz bir lider. grubunda aslanlar gibi ana vokali olan üyeler varken neden vokal partlarını ısrarla alıyor anlamıyorum. sanirim asagilik kompleksi var “ben her seyde iyiyim bakın” diye takiliyor sanirim. ayrica merak ettigim bir sey de teenage girl yarismasinda da sesi begenilmeyen stajyere yüz burusturup -ki haklı kızın sesi kötüydü- tepki veren biri neden grubuna o stajyer seviyesinde birini alır ki?

yohartık

çok utanç verici yaa soyeon’a asla eski zamandaki gibi bakamıyorum
benim gözümde bu olaydan sonra bütün aura’sı yok oldu

jjjjj

bu kıza ısınamayan bi benmiyim bilmiyorum ama grupta aşırı söz hakkına sahip şirketten bile fazla grup şarkılarını sözde o yazıyor ve ana vokal yerine bile vokal alan biri ha yeteneği var mı bana göre hayır miyeon gibi vokallerin olduğu grupta soyeonun haddinden fazla vokal alması ironi rapini de iyi bulmuyorum evet en hızlı kadın rapçi ama bütün rapleri kendine alıyor ve bazı performanslarını izlediğimde sesinin tiz çıktığını gördüm ve açıkçası ses tonunu da beğenmiyorum grupta lider rapçi de var ve sürekli grupta önde olma çabası var ha bu yazarlık konusuna gelince fanları yok sadece o mu yazdı falan dedi ama… Read more »

Buse

Sonunda biri rapinin ne kadar kötü olduğunu söyledi flow denen şeyden haberi yok kızın rap tarzı çok arabesk geliyor bana ve rap yaparken ağzından tükürük biriktirip her yere saçıyomuş gibi söylüyo resmen ahfhajfkqnfksf

jjjjj

flow tekniğini uygulamaya çalışıyor uygulayamıyor ama flow da ses kısılabilir bazen ama o ses tiz olmaz veya kelimeler yutulmaz bu kızın yabancı dili yok hakkında dil bilgisini bilmiyorum ama kendisinin bi kaç defa ingilizce rap yaptığını gördüm ve kelimeler yanlış telafuz ediliyordu üstüne dili dönmüyordu herşey hız değil bu kızda teknik yok kendine sahnede gereksiz bir özgüveni var grup sahnelerinde solo performanslarını gördüm bu kızın boy sıkıntısı var dans yakışmıyor bu kızın visuali yok vokali yok rap de bana göre lider rapçi daha iyi en azından sesi sabit bi ses rengi var soyeon rap yapmaya başlıyor ses kısılıyor inceliyor vokali… Read more »

Likya

Bir özür ile bundan sıyrılmaya çalışmış şirket ve görünen o ki olayı yatıştırıp untturmayı da başarmış ama gerçekten bu emeğe yazık. Umarım şarkının sahibi olan şirket davacı olur.

Once and once

Yani belki abartı diyeceksiniz ama benim için bu zorbalık haberleriyle eşdeğer bir durum başka insanların emeklerini sömürüyor ve bundan para kazanıyor…

Wivvola

Alo ateezee baska sanatcıdan araklamıstı müzikte böyle seyler olabilir..

Kimsenin fanı değilim

Ne cahil bir yorum müzikte çalıntı olmaz. telif hakkı satın alınabilir o kadar. çalıntıya da olabilir dediniz ya g*tümle gülüyorum

Hitomi

“araklamak”

myteez

Müzikte böyle şeyler olabilir mi aahsqahshshxhzbsgs sakın müzikle ilgilenme ilk şarkıda hayatın kadar telif yersin

Eliyana Rakel

bad giğğğrl

Melisssa

emek hırsızlığı resmen umarım ateezin şirketi dava açar

Wivvola

Açamaz çünkü onlarda yabancı bir şarkıcıdan çaldı 👍

Melisssa

hayor çalmadı yasal yollardan satın alınmış soyeon gibi çalıp üsütüne özür dileyip bir de yüzsüz gibi paranın üstüne konmadılar

Prsşt

Ayy şarkı bir kere bir proğramda çalmasıyla okadar para kazandıki parayı yiye yiye bitiremedi emin ol

Last edited 5 gün önce by Ecemlim
Melisssa

eminim dediğin gibidir

nela

kq SATIN ALDI calmadi

🪐

grupta yuqi minnie gibileri varken ısrarla bu kızın abartılması başından beri komikti✍🏻✍🏻

Pacangam

Minnie ve Yuqi’ye fırsat mı veriyor kız. Hadi rapini yap niye boru gibi sesinle tüm vokal lineları alıyorsun? Sırf Şarkı sözlerini yazdığı için insanlar ses çıkarmıyor. O da çalıntı zaten

Last edited 5 gün önce by Pacangam
Hayrunnisa

Sooyeon zamanında vokal partlarını Miyeon’dan daha iyi söyleyebileceğini düşündüğünü söylemişti. Şakayla kurulan bir cümleydi. Ama bilemiyorum beni yine de çok rahatsız etmişti.

Yorumyapıpçıkıcam

Nerede söyledi öyle bir şey? İzlemek istiyorum merak ettim.

Hayrunnisa

Weekly İdol 413. bölümde söylemişti.

Yorumyapıpçıkıcam

Teşekkür ederim 🙂

Hayrunnisa

Rica ederim bu arada tüm videoyu izlemek istemezsen eğer, bu sahnenin 14. dakika da olması gerekiyor. Sabah tekrardan baktım ama saniye olarak aklımda kalmamış

Last edited 4 gün önce by Hayrunnisa
aswium,minhoamaskzüyesiolan

asıl Miyeon varken

eslem

emek hırsızı

sashchoi

Ateez bu sektörde en çok ekmeği yenilen grup olabilir,Klipleri alıntılanıyor Şarkıları alıntılanıyor bir ismini kopyalamadıkları kaldı o da yakında olur hiç şüphem yok,Bir de bunu kız grupları yapıyor acaba “Erkek gruptan alırsak fark edilmez” kafasandılar mı? Eğer öyleyse çok yanlış.Soyeon’u samimi bulamıyorum lider diye kendini kasıyor ve hep bir önde olma çabasında halbuki bir lider samimi ve diğer grup üyelerine önce öncelik tanıyan biri olmalı Soyeon’da bu yok,Çok kibirli duruyor ve havalı kız olmak için kendine uymayan tarzlar deniyor umarım bundan vazgeçer.

Lalalulu

Cube da hiçbir skandalı doğru düzgün idare edemiyor gerçekten. O para haksız yere kasaya giriyor, girdiği gibi de çıkar. Bu uyanıklık değil bana göre.

Buse

Ay çok yüzsüz biri ya

Hayrunnisa

Dürüst bir şekilde yazamayan tayfa içerisinde olsaydı, çalıntı yaptığı zaman ki kadar laf yemezdi. Kendi yaptığı şarkılar bile bu saatten sonra sorgulanacak. Bir hata bütün kariyerini olumsuz etkiler. Kendine yazık etti.

Kimsenin fanı değilim

🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈

Pacangam

Fazla abartılan birisi

myteez

Anlamak istemeyenler için buraya da yazıyorum. Eden, Ateez’in prodüktörü, asıl şarkının telifini alıyor, cr de veriyor ve şarkı bire bir aynı melodi değil. Bir şarkının copy ya da intihal olabilmesi için sekiz ölçü ya da daha fazlası gerekiyor. Yani Ateez’in Wave’i YASAL olarak sample alınmış bir şarkı. Ancak Ateez’in Wave’i ve Soyeon’un Sun’ı nakarat olarak tamamen aynı. Aynı zamanda Edenary’den sample almıyor ya da cr vermiyorlar. Edenary’ye ulaştıklarında ekibin cevabı iznimiz yok, yayınlamayın, şarkıyı kullanmayın oluyor ve buna rağmen hala ne cr veriyor ne de şarkıdan vazgeçiyorlar. Bu da Sun’ı çalıntı, Soyeon’u ise emek hırsızı yapıyor. Daha açık nasıl anlatabilirim… Read more »

Last edited 4 gün önce by myteez
athena

yuh hadsiz

Yorumyapmayageldimgidicem

Gidle grubundan tek ısınamadığım üye Soyeon şaşırtmadı

Last edited 4 gün önce by Yorumyapmayageldimgidicem
Vivi

Soyeon aşırı derecede abartılan biri bana ultura yetenekli biri gibi gelmedi hiçbir zaman çoğu yaptığı şarkı zaten bir yerlerden tanıdık geliyordu ayrıca para kazanıyorsa bu emek hırsızlığına girer

catzsoul

insallah sakadir

_blimyce_

Şirket, şarkı sözlerini Soyeon yazıyor demişti. Açıkçası bu haber doğruysa şirket çok büyük bir yalan söylemiş. Bende Neverland’ım ve bu haber için çok şaşırdım. Şirket hala açıklama yapmıyor 😕

Stephen

Şarkının sözlerinde sıkıntı yok sözleri soyeon yazıyor sıkıntı altyapı

aswium,minhoamaskzüyesiolan

böyle bir şey yapanı da ilk defa görüyorum ha

aswium,minhoamaskzüyesiolan

kendisine pek ısınamazdım zaten sorun yok

aswium,minhoamaskzüyesiolan

Awaiting for approval yorumlarım niye böyle sanki kötü bir şey dedik

Yeter artık yeteeer

Bir kere de yetenekleriniz, güzel yönlerinizi görelim şurda ne berbat insanlarsınız

whiplash

yaptığı şey büyük hata, telafi de etmesi lazım ki bunlar mahkemelik şeyler olduğu için hele de böyle göz önündeyken şirketler arası bilinmemesi imkansız. yani davalıksa zaten çözümlenir. benim burada takıldığım bu kıza abartılıyor, egoist tarzı şeyler söylenmesi. soyeon fanı değilim ama el insaf, idle’ın tüm diskografisi bu kızın elinden çıkma. başka kaç tane böyle kadın idol sayabilirsiniz? şarkı sözüne katılmak falan değil, tüm şarkıları baştan aşağı birkaç kişiyle kendisi yapıyor. exid le hariç böyle olan kadın idol çok duymadım. biri öne çıkınca hemen overrated damgasını yapıştırmak manasız, soyeon yetenekli mi evet yetenekli kabul etmek lazım bir yerde.

Sir

Anlamadım kimin şarkısını çalmış? Niye ki

lol

calmadi zaten

lol

orada bir tek soyeon yok niye her sey soyeonun sucuymus gibi kizi lincliyorsunuz

lol

tum suc sirkette ve bunlarin hepsini soyeona yuklemeniz ne oldugunuzu belli ediyor

lol

atinylerin ciddi anlama sikintisi var ya da anlamak istemiyorsunuz

lol

yorumdakilerden nefret ediyorum hepiniz yok olun mumkunse soyeonu gram tanimiyorsunuz ve onun hakkinda dediginiz hic birsey dogru degil igrencsiniz nefretinizde bogulun

Vivi

Soyeon’u tanımımıza gerek yok nasıl biri olduğu ortada liderim diye geçiniyor ama en çok part kendisine alıyor vokal kısımları bile o söylüyor grupta tek o yok ve artık yaptıkları insanların gözüne batıyor

lol

nasil biriymis anlatsana biraz

Vivi

Sadece kendini ön plana atmaya çalışan biri başka soru?

lol

hayir degil kendini on plana atmaya calistigi yok elinden geldigince kizlarini on plana cikarmaya calisip onlari ovuyor bok gibi konusma

Vivi

Aynen şaka yaparak övüyor kızları aynen

lol

ayrica en cok parti almasi sizi ilgilendirmiyor

Vivi

Size göre hava hoş ama başkasına değil kulak kanatıcı vokali ve rapı var diğer 4 üyeye hakaret bu

lol

siz ondan nefret ettiginiz icin sesi batıyor ama soyeonu bes yıldır takip ediyorum hic bir zaman sesi kotu gelmedi farkli bir sesi var ve bir güzel

Vivi

Lol sus artık batma daha fazla

nora

vivi susmasi gereken sensin hakkinda bilmedigin kisiler ve olaylsr hakkinda konusarak batiyorsun

lol

siz ondan nefret ettiginiz icin gozunuze batiyor kadinin her yaptığı defolun

lol

soyeon best rapper of the kpop soyeon best producer of the kpop soyeon queen of the kpop

Melisssa

tomboy rapinden sonra sanmıyorum ya

lol

ask fani degilsin sarkinin sozlerini anlamayacak kadar bilgisizsin konusma

Melisssa

soyeonun telaffuzu şarkının sözlerinden daha büyük bir problem

lol

melisa sen soylede seni gorelim

lol

cok bilgin var sen yeteneklisin galiba göster

Melisssa

soyeondan pek bir farkım yok zaten ben de çeviri yaparken google translate kullanıyorum o da aynısını yapıyor

lol

konusma

lol

simdi sana aciklamasini yapsam da anlamazsin melisa sen boyle devam

Melisssa

lol

Wivvola

Sirketin dava acmama sebebi onlarinda baska sarkıcıdan araklamis olması .d ama millet sadece Soyeona saldırıyor

Wivvola

Hani ateez ve şirketide başka sanatçının haklarıni yemiyor olsa anlarım. Yabancı popta bu gibi olaylar her gün yaşanıyor yorumlardakiler farihalık yapmış

Dogiepogie

Ateez in şirketi şarkının telif haklarını sayın almıştı yanlız aynı şey değil

nela

kq satin aldi

Pacangam

Satın aldı. Para verip satın aldı. Hem çalıp hem de çaldığı şarkıdan para kazanmakla aynı şey mi?

Yeni Yazılar

101
0
Would love your thoughts, please comment.x